Cariera Consultanta

Cum redactam un email pentru a aplica la un loc de munca?

Cum redactam un email pentru a aplica la un loc de munca?Deloc putini sunt in prezent aplicantii la un loc de munca care aleg sa isi trimita documentele pentru interviu si angajare prin intermediul serviciilor de email, in unele situatii aceasta alegere a lor fiind una inspirata si ei avand doar de castigat, iar in alte situatii fiind vorba mai degraba despre o alegere sinucigasa, care blocheaza din start orice sansa de accedere la locul de munca dorit.

La momentul de fata, Romania este "binecuvantata" cu doua tipuri de angajatori, respectiv cei care nu iau absolut nici o decizie pana ce nu vad intre patru ochi persoana care doreste sa ocupe un job oferit de dansii si angajatorii care ofera tuturor aplicantilor sanse egale, indiferent daca acestia se prezinta personal la sediul companiei pentru a depune un CV ori daca sunt sau nu recomandati de un profesionist mai vechi de la compania tinta.

Primul tip de angajatori sunt de regula parte dintr-o companie mai mica, unde totul se desfasoara ca intr-o mare familie si orice nou profesionist trebuie filtrat la sange pentru a i se permite accesul ulterior la un job, iar cel de-al doilea tip de angajatori este definit in buna masura de companiile mari, care fac angajari an de an si care isi doresc sa realizeze o selectie mai larga a aplicantilor la joburile scoase de dansii la concurs.

Angajatorii care functioneaza in cadrul companiilor mici nu vor incuraja decat pentru a salva aparentele moda trimiterii documentelor prin email, in realitate fiind un gest sinucigas sa se procedeze astfel, dar angajatorii de la companiile mai mari vor proceda exact invers, acestia preferand sa primeasca documentele mai ales prin email deoarece selectia va trebui sa fie mai dura, iar contactul direct nu poate decat ingreuna lucrurile in prima faza a interviului profesional.

Un alt aspect important de care trebuie sa se tina seama atunci cand se aleg serviciile de email pentru trimiterea unei aplicatii la un job este prezenta obligatorie a scrisorii de motivatie alaturi de traditionalul CV, acesta fiind modul cel mai adecvat de a te prezenta ca un adevarat profesionist si a fi luat in calcul pentru o invitatie la interviu.

Scrisoarea de motivatie va constitui de fapt si corpul unui email profesional, iar CV-ul si alte documente de interes vor putea fi atasate la acest email in formatul preferat de angator, de regula formatul *PDF fiind in prezent preferat formatului tip *DOC sau *RTF. Intr-o astfel de scrisoare de motivatie trimisa prin email nu e deloc recomandat sa ne lungim inutil, textul trebuind redactat clar si concis, adica in maximum 3-4 paragrafe, iar sintaxa si ortografia trebuind sa fie folosite la superlativ.

In campul rezervat subiectului mesajului electronic transmis de un aplicant se va trece de regula pozitia pentru care se aplica, iar scrisoarea de motivatie din corpul acestui email va trebui obligatoriu sa includa si numele intreg al aplicantului alaturi de datele sale de contact, adresele de email si numerele de telefon unde poate fi acesta contactat.

Nu in ultimul rand, CV-ul si toate celelalte documente suplimentare anexate la o aplicatie electronica pentru un loc de munca trebuie sa fie numite adecvat, prin folosirea numelui aplicantului, in acest mod usurandu-se simtitor sarcina persoanei care va face selectia pentru faza interviului. Nu este vorba de precautii complicate in aceasta situatie, dar respectul fata de compania unde se aplica pentru un job oarecare trebuie transmis si pe aceasta cale.

Un adevar demn de luat in seama de toti cei care prefera sa isi trimita aplicatia pentru angajare si prin intermediul postei electronice este faptul ca angajatorii care nu se tem de o asemenea modalitate moderna de selectie sunt mai mereu niste profesionisti completi si bine organizati, ei alegand sa colaboreze mai degraba cu alti profesionisti decat cu anumite chipuri familiare, zambitoare, dar care nu prea au cu ce se lauda atunci cand depun personal, la sediul companiei un CV si alte documente profesionale.

Din acest motiv, o aplicatie facuta prin intermediul serviciilor de email ar trebui luata foarte in serios de toti aspirantii la un nou loc de munca, acum fiind bine sa se aleaga un cont de email care sa fie utilizat doar in scop profesional, sa se respecte toate regulile de redactare a unui email profesional, sa nu se uite de cererile exprese ale angajatorului si de asemenea sa se faca o prezentare profesionala ca la carte atat prin scrisoarea de motivatie cat si prin CV-ul atasat acestei scrisori. 

Lucia Mihailescu

Adauga comentariu

Click aici pentru a posta un comentariu