Cariera Internet

Cum facem motoarele de cautare pe Internet mai rentabile pentru imaginea noastra profesionala?

Cum facem motoarele de cautare pe Internet mai rentabile pentru imaginea noastra profesionala?Tot mai multi dintre noi devenim pe zi ce trece mai prezenti pe Internet prin informatiile personale pe care alegem sa le facem accesibile catre publicul larg, noi lasandu-ne astfel amprenta peste tot in mediul electronic, fie vorba despre un site web de socializare asa cum este Facebook sau despre un site web activ pe piata locurilor de munca asa cum este eJobs in Romania.

O parte dintre angajatori au devenit pe deplin constienti de acest fenomen si, la randul lor, acceseaza Internetul fie pentru a afla informatii suplimentare despre aplicantii la posturile scoase de dansii la concurs, fie pentru a isi gestiona ei insisi mai bine propria imagine profesionala, in acest mod inclusiv piata muncii cunoscand unele schimbari importante de tactici si abordari profesionale.

Un motor de cautare precum sunt cele oferite de Google sau de Yahoo va prezenta de regula informatii foarte variate cu privire la profilul nostru electronic (= numele nostru real), aici putand, de exemplu, sa apara informatii nu doar de natura profesionala, dar si multe informatii de natura strict personala precum activitatea de pe siturile sociale, participarea la diverse proiecte extra-profesionale si chiar detalii inedite despre orientarea noastra sexuala reala sau despre apartenenta noastra la tot felul de comunitati web cu interese dintre cele mai diferite.

Un bun profesionist va fi de aceea obligat sa isi gestioneze mult mai organizat inclusiv profilul sau electronic, stergand sau ocultand acele urme care dauneaza imaginii sale si punand mai mult accentul pe marirea retelei sale profesionale si o prezentare bine pusa la punct in asa fel incat motoarele de cautare sa ofere la final o "carte de vizita" valabila si bine structurata.

Asemenea schimbari inspirate vor si putea fi verificate imediat printr-o simpla cautare pe Google/Yahoo, unde sa fie folosit ca termen de cautare propriul nume, astfel urmand sa apara intr-un final mai ales acele informatii de natura profesionala care ne privesc in mod direct, exact asa cum le vor putea accesa si profesionistii cu care se va lua contact in mod frecvent pe viitor.

Toti cei care acorda suficienta atentie si acestui aspect care le poate afecta imaginea lor profesionala vor reusi sa transforme o potentiala slabiciune intr-un adevarat atu profesional, iar daca se va organiza informatia si prin apelul la unele trucuri de optimizare a informatiei pentru motorul de cautare atunci cu siguranta angajatorii vor fi impresionati, ei descoperindu-ne inclusiv in mediul electronic drept adevarati profesionisti, asa cum isi doreste oricine sa aiba in echipa sa de colaboratori.

Desigur ca odata cu trecerea timpului, alte si alte informatii de natura mai mult sau mai putin personala se vor aglomera din nou in mediul electronic, noi fiind nevoiti din nou sa le filtram si pe acestea pentru a ne mentine bunul "renume" pe Internet. Nu este deloc dificil insa, mai greu putand fi de cosmetizat imaginea noastra profesionala la inceput, ulterior noi trebuind doar sa fim atenti sa nu "sifonam" aceasta imagine de succes cu unele scapari de neiertat pentru un profesionist veritabil care tine la cariera sa.

O alta cale excelenta prin care putem face Internetul sa lucreze pentru imaginea noastra sau pentru afacerea noastra este, bineinteles, si implicarea frecventa in proiecte de natura profesionala care au sau nu de a face in mod direct cu domeniul nostru specific de activitate. Si pe aceasta cale, colaboratorii nostri ne vor putea descoperi plusurile in plan profesional, noi avand si asa doar de castigat aca stim sa ne jucam corect cartile.

Pentru a grupa asemenea informatii privitoare la imaginea noastra profesionala, care pot aparea in mod frecvent pe Internet, va fi totusi nevoie la un moment dat sa facem apelul si la un brand personal, adica o prezentare scurta si concisa care sa ne poata reprezenta pe deplin, iar acest demers il putem pune in practica fie apeland la consultanta de specialitate, deloc scumpa, fie punandu-ne chiar noi mintea la contributie pentru a descoperi un logo, o grafica sau orice altceva simtim ca ne va vinde mai eficient imaginea pe piata muncii.

Implicarea noastra activa in mediul electronic, ca profesionisti, sub numele nostru real, ne poate aduce in prezent mai multe foloase de imagine decat s-ar crede la o prima vedere, tot mai multi fiind romanii ori alti profesionisti din intreaga lume care apeleaza la Internet pentru a-si mari reteaua de colaboratori si a-si devolta mai eficient propria lor afacere. Acesta este trendul noului mileniu, iar cei care profita din timp vor si avea de castigat mai mult, deci nu mai stati pe ganduri si incercati si voi sa va recreati o imagine profesionala de succes plecand de la rezultatele initiale pe care le vor da motoarele de cautare prin simpla accesare a propriului vostru nume.

Lucia Mihailescu

Adauga comentariu

Click aici pentru a posta un comentariu