Privita in Occident mai degraba ca un fel de tehnica astrologica de tip oracular, filosofia I Ching este in realitate mai putin o modalitate inedita de prezicere a viitorului si mai mult un sistem ideatic si de valori spirituale, care permite printre altele si activarea nivelurilor subconstientului uman si utilizarea energiilor sale ascunse pentru o mai buna ancorare in prezentul imediat sau pentru optimizarea relatiilor cu alte persoane, dar si cu mediul inconjurator.
Filosofia I Ching nu ofera de obicei instructiuni foarte detaliate sau de mare complexitate pentru a se opera asupra subconstientului uman, pentru a ne proteja astfel de eventualele pericole care insotesc aceste demersuri oarecum intruzive si interzise, ci se face apel la unele tehnici simple de meditatie, care implica relaxare totala urmata de concentrare, cu scopul de a obtine unele repere pretioase pentru viitor prin acest contact scurt si, obligatoriu, sincer cu profunzimile propriului suflet.
Secretul, dar si succesul tehnicilor I Ching de prezicere a viitorului depind in mare masura de gradul de receptivitate a subiectilor umani, de abilitatea acestora de a ramane deopotriva pasivi, dar si concentrati asupra propriului intelect, precum si de onestitatea persoanei in cauza. Spre deosebire de alte ramuri ale artei divinatorii, I Ching nu necesita prezenta constanta a unui profesionist, dar cunostintele acestuia sunt totusi necesare intr-o prima faza pentru initierea temeinica in subtilitatile filosofiei I Ching.
I Ching se bazeaza in principiu pe invataturile transmise in urma cu aproximativ 5000 de ani in urma de catre cartea de capatai a acestui curent ideatic, intitulata cum altfel decat "I Ching" sau "Cartea Schimbarilor", care contine o serie de formulari profunde si pline de miez, cu certe valente mistice, toate promovand ca valori supreme adevarul, frumusetea si intelepciunea. Cartea trebuie bineinteles studiata cu atentie, daca se doreste sa se atinga si alte planuri spirituale si nu sa se limiteze totul la tehnicile de prezicere I Ching.
In esenta, filosofia I Ching propune adeptilor o imersiune in oceanul profund al propriului suflet pentru a descoperi principiul initial, adica Tao sau Dumnezeu. Astfel se pot descoperi modalitati bune de restabilire a armoniei interioare, de rezolvare a conflictelor si de echilibrare a opozitiilor exterioare, care par sa guverneze despotic destinul uman (intuneric-lumina, viata-moarte, saracie-bogatie, etc.). Atunci cand schimbarile de orice fel nu vor mai putea afecta fiinta interioara se poate in sfarsit spune ca a fost atins obiectivul initial, respectiv armonia cu Tao (Dumnezeu).
Pentru profani, adica cei complet neinitiati in tainele filosofiei I Ching, astrologii profesionisti pot realiza preziceri destul de exacte, apeland la aruncarea unor monede in 6 serii succesive, notand rezultatele si apoi oferind un raspuns pe baza unor tabele prestabilite. Mai la indemana sunt programele de software usor de gasit si pe Internet unde de asemenea se pot obtine raspunsuri la intrebari directe, prin utilizarea tehnicilor I Ching.
Insusi textul "Cartii Schimbarilor" este de fapt util de folosit in egala masura si ca tabel divinatoriu, cartea fiind astfel impartita in 64 de seturi de enunturi cu valente oraculare, fiecare continand cate 6 linii numite, din aceasta cauza, "hexagrame". La randul sau, fiecare hexagrama contine 6 linii orizontale, fiecare dintre acestea putand fi "Yang" (o linie continua) sau "Yin" (o linie intrerupta). Citirea corecta a raspunsurilor nu va fi deci intotdeauna simplu de facut, dar este o provocare care poate oferi multe satisfactii, care sa completeze astfel continutul propriu-zis al cartii, plin de intelepciune si sfaturi de inalta profunzime spirituala.
Alaturi de instrumentele initiale de lucru, traditia I Ching a fost imbogatita de-a lungul vremii cu alte unelte de cunoastere, furnizate de catre cei care au studiat cu atentie textul Cartii Schimbarilor, dar nu toate se vor dovedi de folos si pentru noii-veniti, I Ching fiind mai mult decat orice o filosofie de tip mistic, cu implicatii la nivel personal, adica fiind nevoie si de studiu si de eforturi personale pentru a beneficia din plin de toate roadele sale in plan spiritual si/sau al vietii de zi cu zi.
foto Northfoto
Adauga comentariu