Cariera Consultanta

Renuntati la unele prejudecati pentru reusita deplina in cariera!

Renuntati la unele prejudecati pentru reusita deplina in cariera!Adesea frustranta si incarcata de stres, activitatea desfasurata zi de zi la locul de munca poate avea un impact negativ asupra sanatatii noastre si a starii generale de bine, iar profesionistii cu vechime au deprins unele trucuri utile pentru a preveni astfel de situatii si chiar pentru a creste randamentul lor profesional.

O minte sanatoasa intr-un trup sanatos reprezinta nu un ideal ci o realitate la care mereu trebuie sa ne raportam, iar atentia sporita la dieta, miscarea fizica zilnica sau combaterea stresului sunt doar o parte dintre factorii de luat in considerare pentru a ne pastra in forma si a ne indeplini cu brio sarcinile de serviciu.

Prejudecatile, o mentalitate gresita sau asumarea unor obiective prea ambitioase sau, dimpotriva, prea comode reprezinta piedici pentru cariera noastra profesionala, iar cei care reusesc sa scape de asemenea "pietre de moara" vor fi si cei pregatiti pe deplin pentru a face fata anilor lungi pe care ii mai au de strabatut pana la varsta pensionarii.

Atitudinea adoptata la locul de munca separa vizibil un profesionist veritabil de un amator, aici succesele si esecurile in cariera trebuind sa fie privite ca parte inerenta din procesul de munca si nicidecum speculate pentru a creste sau diminua randamentul profesional, dupa caz. Plusurile sau minusurile inregistrate la locul de munca pot fi asumate ca atare, fara a ajunge sa afecteze un stil sanatos si integru de viata.

Vina si regretele tardive sunt deosebit de nocive pentru cariera noastra profesionala, fiind normal sa iti asumi responsabilitatea, cand este cazul, dar nefiind deloc normal sa revii ulterior la sentimente de vina si sa amplifici problemele cauzate de tine la locul de munca. Orice angajat poate gresi, dar numai managerii vor decide cat de mult si in ce masura se pot lua si masuri administrative intr-o astfel de situatie.

Violenta verbala si nervozitatea la locul de munca sunt alti factori care afecteaza negativ personalitatea unui angajat, aici trebuind sa se depuna eforturi mari pentru a elimina astfel de stari paguboase si a le inlocui cu energii pozitive si o gandire sanatoasa, baza unei evolutii profesionale de succes.

Optiunile care ni se prezinta la serviciu pentru a rezolva sarcinile de munca pot imbunatati sau nu randamentul nostru profesional, iar experienta isi va spune adesea cuvantul, fiind indicat sa nu ne blocam la o singura cale de rezolvare a unei sarcini profesionale ci sa incercam sa aducem si unele mici schimbari care sa ne usureze munca si sa mareasca si randamentul nostru zilnic.

Nu in ultimul rand, exista situatii in care alegem gresit un job sau o pozitie oarecare in cadrul unei companii, iar intr-o asemenea situatie se va impune schimbarea locului de munca si demararea unor cautari extinse care sa ne permita sa alegem un job care sa ne ofere si satisfactii profesionale si nu doar o compensatie lunara pentru toate eforturile noastre.

Stagnarea, frustrarea si tensiunea continua la locul de munca sunt piedici reale pentru o cariera de succes, dar exista din fericire si rezolvari fericite pentru orice situatie de tip profesional, ramanand la latitudinea angajatului sa faca primii pasi inspre rezolvarea propriilor probleme de la locul de munca, colegii mai apropiati, sefii sau familia putand ulterior sa incurajeze cu sfaturi utile orice schimbare pozitiva, menita sa aduca un plus important pentru viitorul unei cariere de succes.

Lucia Mihailescu

Adauga comentariu

Click aici pentru a posta un comentariu