Filosofia karmei asiatice a ajuns sa fie tot mai bine receptata si in Occident, multa lume intelegand in profunzime modul in care actiunile constiente sau inconstiente intreprinse de un individ pot atrage energii pozitive si/sau negative pe termen mai lung sau mai scurt, care sa modifice cursul vietii aceluiasi individ inspre mai bine sau inspre mai rau.
Karma nu afecteaza in mod obligatoriu destinele celor din jurul nostru insa are un cuvant greu de spus pentru propriul nostru destin, aici relatia dintre cauze si efecte functionand matematic, noi, cu totii, neavand alta alternativa decat sa ne supunem unor asemenea reguli ale vietii si sa incercam sa ne mladiem pe un destin mai favorabil, intreprinzand actiuni benefice atat pentru cei din jur cat si pentru propria noastra persoana.
Asa-numitele pacate sau "ilegalitatile" din planul legii morale ne acopera cu un intuneric spiritual foarte daunator pentru karma noastra, nu intamplator fiindu-ne recomandat prin vocea preotilor, a astrologilor si a liderilor de opinie din societate sa ne schimbam inspre bine si sa adoptam un comportament si niste reguli de viata ceva mai flexibile, care sa permita si altora sa isi duca existenta in pace in preajma noastra.
Pentru astrologii cu vechime in activitatea lor, legile karmei, adica cele care privesc relatia dintre cauza si efect, sunt foarte clare, existand chiar si tabele elocvente din acest punct de vedere, unde cu totii putem vedea ce am putea pati atunci cand comitem pacate ori alte atentate la legea morala:
– O persoana care uraste constant preotii ori liderii de opinie va suferi ulterior de dureri de cap;
– Cel care fura din avutul public va suferi de boli ale gatului;
– Gestionarea salbateca a padurilor, vegetatiei ori culturilor de plante atrage dupa sine ulcer si alte boli de stomac;
– Furtul de la persoanele nevoiase atrage dupa sine boli ale plamanilor;
– Cei care isi insulta maestrii spirituali ori parintii pot suferi de epilepsie si alte boli similare;
– Otravirea si servirea catre altii de alimente stricate pot aduce nebunia;
– Barfitorii inraiti se vor imbolnavi de inima etc.
Karma, asa cum este privita in filosofiile asiatice, lucreaza deci impecabil asupra destinelor oamenilor locului, nu altfel stand lucrurile si in spatiul vestic unde pacatele neiertate pot atrage dupa sine pedepse la fel de grave precum cele mentionate anterior.
Prin iertare si schimbarea obiceiurilor rele cu altele constructive si bune se poate totusi imbuna karma sau destinul, pedeapsa venind in continuare asupra noastra, dar nu la fel de aspra ca atunci cand nu se face nimic pentru a se imbuna cumva astrele.
A te opri de la comiterea de pacate sau ilegalitati este prin urmare legea suprema a supravietuirii, iar cei care au inteles acest lucru de la varste cat mai mici se vor si bucura de o viata mai lunga decat altii si de mai multa sanatate.
Aceste lucruri pot de altfel fi observate si pe viu, atunci cand luam spre analiza destinele diferite ale celor din jurul nostru, care au ales sa isi traiasca viata mai mult sau mai putin legal, asa cum le-au dictat interesele de moment sau constiinta de-a lungul vremii.
Karma este prezenta de aceea la toti oamenii, indiferent de provenienta lor sociala, si poate fi chiar "manipulata" inspre bine, dar numai prin asumarea unui trai mai moral si renuntarea la vechile pacate, adoptandu-se in consecinta reguli noi de viata, ceva mai apropiate de normele de baza ale societatii care permit convietuirea noastra in pace de mii de ani de zile.
Adauga comentariu