Sanatate Sfaturi si sugestii

Ce trebuie sa faci pentru a iti pastra sanatatea mentala la cote optime?

Ce trebuie sa faci pentru a iti pastra sanatatea mentala la cote optime?Femeile au nevoie sa isi pastreze calmul in multe situatii de viata, dar acest lucru nu trebuie sa se intample cu costul sanatatii lor mentale, fiind bine ca o persoana sa se exprime si la exterior cu intensitatea dorita, daca asa simte ca cere situatia la un moment dat.

Echilibrul emotional si cel mental pot fi atinse prin insusirea si aplicarea constanta a unor reguli simple de viata, foarte important fiind din acest punct de vedere ca femeia sa fie sincera in fata propriei constiinte si sa nu se minta in intimitate nici asupra partilor sale pozitive, dar nici asupra defectelor sale care se vor cere astfel corectate.

– Ca punct de plecare, analiza zilnica a starii generale de bine si identificarea onesta a motivelor care pot influenta in bine sau in rau aceasta stare de bine reprezinta o modalitate foarte buna de igiena mentala, aceasta activitate putandu-se desfasura concomitent cu masurile de ingrijire corporala de dinainte de programul de odihna;

– Compromisul nu trebuie sa apara foarte des in viata unei femei, existand situatii cand este inevitabil, dar si momente cand compromisul poate deveni periculos pentru starea de bine si, implicit, pentru sanatatea mentala ulterioara a femeii;

– Autosugestia este o arma foarte de folos pentru intretinerea unui tonus pozitiv peste zi, iar daca se mai face apel si la mirosuri placute, la alimente sanatoase si usoare sau la putin exercitiu fizic atunci va fi cu atat mai bine pentru efectele pe termen lung asupra sanatatii mentale;

– Deschiderea fata de problemele altora, generozitatea si politetea sunt sentimente omenesti sanatoase si nu trebuie cenzurate doar pentru ca unii oameni pot profita de aceste sentimente. In caz contrar, se risca o indepartare de la adevaratele valori ale spiritului uman si asta va influenta in rau si sanatatea noastra mentala;

– Schimbarea nu este un motiv de panica mai ales daca poate aduce si multe beneficii. Multe femei se tem de schimbare deoarece au o personalitate inclinata catre pesimism, dar imbratisarea schimbarii ca necesara pentru mersul inainte al lucrurilor le va ajuta sa devina mai optimiste si mult mai curajoase;

– Timpurile se schimba, iar oamenii se schimba odata cu timpurile. Inaintarea in varsta aduce si unele dezavantaje, dar are si partile sale bune. E bine de aceea sa ne reanalizam fiinta in mod profund la fiecare 10 ani de zile pentru a ne redescoperi aceleasi, dar si putin schimbate de acumularea de experienta suplimentara;

– Pentru a se pastra activa, o femeie trebuie sa aiba bune relatii cu societatea in care traieste. Cu cat mai bine dezvoltata si mai de incredere este deci reteaua sa sociala cu atat mai bine va fi si pentru sanatatea sa mentala si fizica;

– Resemnarea poate fi fatala pentru viitorul unei femei si de aceea trebuie sa se persevereze in urmarirea obiectivelor importante chiar si atunci cand sansele sunt complet impotriva acestui lucru. Exercitiul de vointa este important pentru ca astfel personalitatea nu este afectata, femeia ramanand si pe viitor o luptatoare si nelasand necazurile mai mari sau mai mici sa o doboare;

– In sfarsit, succesul si esecul fac parte din ciclul complet al vietii. Nu trebuie de aceea sa ne temem de insuccese pentru ca acestea vor fi urmate si de realizari importante ale noastre. E bine sa ne bucuram de tot ceea ce implinim in viata si sa nu disperam nici macar atunci cand esecurile par a ne insoti mai des decat succesele.

Sanatatea noastra mentala are nevoie, asa cum vedem, de suportul si prezenta noastra constanta la datorie, viata activa, alimentatia echilibrata si odihna regulata aflandu-se la baza mentinerii acestei sanatati mentale a noastre. Orice schimbare de ritm trebuie de aceea introdusa treptat, iar colaborarea stransa cu familia, cu prietenii si cu medicul ne va oferi resurse suplimentare in acest sens, de mare folos mai ales atunci cand ne resimtim de pe urma eforturilor trecute sau a stresului zilnic.