Pe piata locurilor de munca din Romania activeaza din fericire si multe agentii si organizatii serioase care ofera servicii de prima mana catre cei aflati in cautarea unui loc de munca sau direct angajatorilor, iar unul dintre aceste servicii este si formatul de email alerta de joburi, o unealta excelenta de mediatizare si identificare a unui loc de munca in special pentru persoanele aflate mereu in criza de timp.
In functie de preferintele personale ale aplicantului, dar si de pachetul oferit de agentia care plaseaza forta de munca un email alerta de joburi va include informatii de interes pentru oferta updatata de locuri de munca adaptata la profilul aplicantului, pentru programele si oportunitatile profesionale prezente de asemenea pe piata locurilor de munca sau pentru locuri de munca disponibile in intreg spatiul UE si nu doar in tara.
Multa lume priveste aceste email-uri alerta de joburi drept apa de ploaie si poate chiar asa si sunt data fiind proasta lor promovare in Romania, dar e la fel de adevarat si faptul ca email-urile alerta de joburi pot aduce un plus necesar de informatii mai ales pentru profesionistii care stiu sa se descurce mai usor in jungla pietei locurilor de munca.
O resursa totusi folosita impropriu, email-ul alerta de joburi ar trebui sa fie utilizat mai des de catre angajatorii seriosi mereu in cautare de profesionisti veritabili si mai rar de catre agentiile de recrutare sau plasare de forta de munca, avantajele obtinute prin apelul la aceasta resursa direct de catre angajator fiind atat de evidente incat nici macar nu merita amintite aici.
Desigur ca si agentiile de profil pot concepe si/sau prelua un email alerta de joburi, trimitandu-l catre toti cei interesati prin intermediul propriilor servicii, dar de maxim interes este ca acest tip special de email sa fie folosit si updatat mai ales de catre angajatori care astfel pot ramane in contact direct cu multi profesionisti veritabili interesati de compania lor.
In Romania, managerii si cei implicati in recrutarea de forta de munca au ajuns gresit sa creada ca poti gasi personal disponibil si bine instruit la orice colt de strada si nu e de mirare de ce treburile merg din rau in mai rau atat timp cat aplicantii seriosi la un loc de munca sunt tratati ca o marfa si nu ca persoane capabile sa ofere servicii de cea mai buna calitate si demni de tot respectul din acest motiv.
Politica gresita promovata deopotriva de catre angajatori si agentiile de plasare vis-a-vis de modul in care se mediatizeaza noile joburi scoase la concurs ne aduce adesea aminte de mafia locurilor de munca din perioada regimului comunist, si poate nu e intamplator tinand cont de faptul ca adesea cei care fac angajarile nu sunt nicidecum managerii de companii ci subalterni ai lor, mai interesati sa isi mareasca "reteaua" personala de influenta la compania cu pricina decat sa aduca profesionisti veritabili in jurul lor.
Din acest motiv probabil email-ul alerta de joburi nu reuseste mai niciodata sa ajunga la categoria profesionala tinta, acest instrument viabil de recrutare de forta de munca sau variantele sale fiind impropriu folosite inclusiv pe canalele de media unde auzi tot felul de Gica cum au reusit ei sa se reorienteze profesional, fara insa a reusi sa ai acces si tu la niste date de contact reale pentru ca la randul tau sa trimiti niste documente pe undeva, unde crezi ca experienta si abilitatile tale profesionale vor fi bagate in seama.
Poate doar angajatorii cu adevarat seriosi si care nu lasa procesul de recrutare a fortei de munca la discretia "mistretilor" vor putea intelege intr-un tarziu cat de important este si un email alerta de joburi pentru viitorul companiei lor, ei reusind astfel sa obtina beneficii maxime si prin implementarea unui proiect mic de tipul acesta, promovat insa pe piata muncii cu spirit de raspundere, asa cum de fapt se si asteapta sa fie folosite toate resursele disponibile in acest sens.
Email-ul alerta de joburi, construirea si exploatarea la maxim a unui sit web al companiei unde, pe langa promovarea produselor si a serviciilor, sa se rezerve un loc important si recrutarii de forta de munca (carierei) sau pur si simplu mediatizarea clasica, prin presa si televiziune, a datelor de contact ale companiei pot improspata necesarul de forta de munca mai eficient ca niciodata, iar apelul la serviciile online ale "marilor" agentii de plasare din Romania sa devina astfel optional, tu insuti ca manager facand toate demersurile pentru a te face cunoscut nu doar partenerilor de afaceri, dar si tuturor profesionistilor de rang diferit din domeniul tau de activitate.
Daca insa alternativa este de preferat, respectiv listarea ofertei tale de munca prin ziare si situri web cu joburi sau poate contactarea directa a unor potentiali candidati dupa consultarea "bazelor de date" a altora sa fie ulterior mai eficienta, atunci desigur ca tot mijloace moderne de recrutare sunt si acestea, pentru ca e chic si da bine si asa la imaginea companiei, si chiar nimeni nu va avea nimic de comentat aici ca nici nu are de unde sa te ia si nici nu da vreun semn de interes cand aude ce companie reprezinti.
Pentru cei aflati in cautarea unui loc de munca si care au intr-adevar ceva de oferit in plan profesional, loteria aceasta a CV-urilor nu mai reprezinta insa de mult o varianta de luat de seama, ei preferand mai degraba sa slugareasca prin Italia, Spania si alte tari bogate decat sa mai suporte inutil umilintele unor asa-zisi organizatori de interviuri care stiu ei bine de toate, si cum sa selecteze candidatii la interviu, si cum sa negocieze salarii de mizerie, si trei limbi straine, si alte din astea, dar nici nu au nimic consistent de oferit si nici nu au invatat macar de pe acasa sa trateze toata lumea cu o bruma de respect.
Chiar si persoanele care nu reusesc sa treaca intr-o prima etapa de faza selectiei pentru interviul profesional mai pot primi periodic cate un semn de viata ( – un email alerta de joburi – ) de pe la compania unde si-au incercat in trecut norocul, asta fiind o cale suplimentara de a te face cunoscut, dar si de a te asigura ca iti pastrezi un bun renume printre profesionistii din domeniul tau. Respectul si corectitudinea pot pana la urma aduce roade mai bune decat "atotstiinta", iar acest lucru este valabil nu doar pentru aplicanti, ci mai ales pentru toti cei care isi doresc sa colaboreze cat mai profitabil cu cei mai buni dintre acestia.
foto Northfoto
Adauga comentariu