Implicarea activa in cadrul retelelor profesionale poate aduce avantaje certe pentru multi dintre cei care vaneaza un job mai bun, aici putandu-se obtine informatie de calitate si chiar putandu-se stabili contacte directe cu angajatorii din domeniul comun de activitate foarte utile pentru indeplinirea obiectivelor profesionale propuse anterior.
Fie vorba despre un targ de joburi, despre campanii de informare sau despre inregistrarea ca membru plin in cadrul retelelor profesionale care functioneaza pe Internet, sansele de a accede mai rapid la jobul visat cresc simtitor, fiind create pe aceasta cale oportunitati suplimentare care sa speculeze din plin o prezentare profesionala bine pusa la punct.
Prezentarea oferita in cadrul acestor retele sociale de pe piata muncii depinde totusi de o serie de abilitati profesionale care se dobandesc cu timpul si care vor facilita o imagine profesionala mai bine conturata si mai usor de perceput ca atare de catre toti cei interesati de o posibila colaborare cu un profesionist din domeniul lor de activitate.
1. Atitudinea profesionala
O mentalitate potrivita, care sa motiveze puternic atat propria persoana cat si pe cei cu care se realizeaza contacte va estompa si chiar elimina eventualele ezitari si temeri in plan profesional, in general trasaturile negative aducand multe deservicii tuturor celor care isi permit sa le afiseze atunci cand se prezinta in fata altor profesionisti.
2. Comunicare si interes real
Contactele care se stabilesc in cadrul retelelor profesionale sunt mai durabile daca se bazeaza pe comunicare si manifestarea unui interes real fata de obiectul de activitate in sine, fiind de aceea de dorit sa se comunice cat mai in detaliu, sa se asculte prezentarile partenerilor de discutie si sa se prezinte propriile obiective acestora. Onestitatea in plan profesional este foarte necesara in prezent, iar o prezentare profesionala bine pusa la punct va putea sugera si acest lucru.
3. Initiativa si colaborarea pe proiecte
Intr-o retea profesionala exista persoane care contacteaza frecvent alte persoane din domeniul comun de activitate pentru a-si prezenta afacerea lor si exista alte persoane care contacteaza alti profesionisti mai degraba pentru a isi oferi serviciile decat pentru a prezenta obiectivele lor de afaceri. In ambele situatii insa va fi nevoie de multa initiativa, indiferent de ceea ce se ofera trebuind sa se stabileasca mai intai de toate o relatie de incredere, care sa permita colaborarea in cadrul unor proeicte diverse, de scurta sau lunga durata.
4. Comportament profesional si mentinerea vechilor contacte
Nu de putine ori, refuzul poate sa apara ca rezultat al initiativei personale de a contacta alti profesionisti, dar se lasa intotdeauna o portita deschisa catre posibil colaborari viitoare. Refuzul si chiar esecul fac parte din experientele prezente in orice retea sociala si trebuie asumate ca atare fara a fi privite ca niste pietre de moara care sa altereze cursul ulterior al evenimentelor.
5. Simtul umorului si afisarea constanta a unei energii constructive
Comunicarea in domeniul afacerilor nu exclude simtul umorului, in multe situatii aceasta caracteristica "profesionala" fiind absolut necesara si putand sa conduca simtitor lucrurile in directia cea buna. Politetea, curtoazia, respectul si simtul umorului sunt astfel nu doar trasaturi ale persoanelor bine educate, dar si abilitati foarte necesare oricarui profesionist veritabil
O implicare activa in viata retelelor social-profesionale preferate de voi va aduce garantat si multe avantaje pentru cariera voastra, existand multe posibilitati reale de afaceri in prezent pentru foarte multi dintre profesionistii care activeaza in Romania. Este nevoie doar de putina initiativa, o prezentare profesionala bine pusa la punct si multa seriozitate, iar roadele nu vor intarzia astfel sa apara, statistic cererea de pe piata muncii si a afacerilor pentru profesionisti veritabili la toate nivelurile fiind nu doar mare, dar si intr-o continua crestere.
Adauga comentariu