La fel ca si in cazul unei afaceri de succes, promovarea pe criterii moderne a imaginii profesionale este un obiectiv important pentru orice persoana aflata in cautarea unui loc de munca si secretul reusitei consta de cele mai multe ori in personalizarea inteligenta atat a documentelor oficiale cat si a metodelor si solutiilor profesionale care ar trebui de asemenea sa departajeze candidatul de restul aplicantilor.
Asa-numitul brand personal este nimic altceva in aceasta situatie particulara decat rezultatul unor eforturi constante de creare a unei imagini profesionale unice si originale, care sa poate exprima pe scurt atat experienta cat si motivatiile si obiectivele reale ale candidatului la o pozitie in cadrul unei companii-tinta. Un asemenea brand personal poate fi atasat atat CV-ului si scrisorii de intentie cat si prezentarii directe de la interviul profesional si se realizeaza atat prin apelul la text si comunicare orala cat si prin apelul la mijloace grafice si de atitudine.
In zilele noastre mai toti profesionistii de succes isi insotesc prezentarile si intampinarile in plan profesional cu un brand care poate fi chiar acela al firmei, dar la care se poate adauga si ceva din specificul si originalitatea propriei personalitati profesionale. In linii mari, brandul personal va arata celorlalti ca:
– Esti un profesionist veritabil, serios si devotat, dar si unic in felul tau aparte;
– Esti original si proaspat atat ca prezentare cat si ca metode de lucru, fapt inteles si apreciat de cei mai multi dintre angajatori;
– Esti dispus sa iti asumi riscuri si nu te temi de competitie;
– Esti capabil sa te prezinti pe scurt si fara ocolisuri exact asa cum esti cu adevarat ca profesionist;
– Ai reusit sa surprinzi esenta meseriei pe care o practici sau ai de gand sa o practici si ai adaptat acest lucru la stilul tau personal de munca;
– Esti gata sa imprimi brandul tau de succes asupra intregii tale activitati, facand astfel un serviciu companiei angajatoare prin promovarea pe scara larga si la nivel de profesionist a tuturor serviciilor si produselor oferite de acestia;
– Te pricepi sa captezi atentia, cunosti modul in care se fac afacerile in prezent si esti pregatit sa te apuci serios de treaba inca din prima zi la noul loc de munca;
– Te cunosti suficient de bine ca profesionist ca sa nu mai permiti altora sa iti vanda imaginea si serviciile sub nivelul la care ai pretentia ca te afli.
Atasarea unui astfel de brand personal la CV-ul profesional sau alte documente si utilizarea unor elemente originale in cadrul prezentarii de la interviu sunt de maxima importanta pentru obtinerea unei pozitii profesionale in orice domeniu de activitate. In pezent, peste 50 la suta dintre angajatorii romani si inca si mai multi dintre cei de peste hotare isi cauta personal in mediul online si de aceea utilizarea unui brand personal va putea mari simtitor sansele de succes.
Studiile statistice arata clar faptul ca profesionistii care fac apel la brandul personal isi gasesc in proportie de peste 70 la suta un loc bun de munca si de aceea este o idee foarte buna sa se mizeze si pe aceasta resursa profesionala foarte moderna si eficienta in economia noastra din prezent. Crearea unui brand personal aduce intotdeauna un plus la imaginea profesionala si merita incercata si aceasta cale pentru a creste cu ceva sansele de convocare la interviul profesional si chiar deobtinere a unei pozitii in cadrul unei companii de succes.
Adauga comentariu