A devenit o practica obisnuita si in Romania sa se aplice la un loc de munca si prin intermediul Internetului, dar nu intotdeauna aplicantii stiu exact ceea ce trebuie facut si este de aceea util sa revedem impreuna toti pasii necesari care sa garanteze ulterior convocarea la interviul profesional sau macar un plus de atentie din partea angajatorilor.
1. Cererile si alte documente oficiale pentru inscrierea la interviul profesional, care sa insoteasca CV-ul si scrisoarea de intentie pot fi procurate fie de pe situl angajatorului, fie direct de la sediul companiei, asemenea cereri trebuind tratate cu seriozitate pentru a nu se omite nici un document important de la dosarul pentru angajare.
2. Toate documentele trimise prin intermediul unui email este bine sa fie completate doar dupa ce se aduna informatiile necesare, inclusiv cele legate de natura activitii companiei tinta si a locului de munca vizat, abia apoi putandu-se redacta niste documente valide, care sa atraga atentia angajatorilor.
3. Internetul nu implica automat nici abrevierea termenilor folositi la redactarea documentelor si nici omiterea unor informatii importante, din acest motiv fiind puternic recomandat sa se completeze dupa standardele profesionale toate documentele, plecand de la scrisoarea de intentie si pana la referinte, acolo unde este cazul.
4. Activitatile si experienta profesionala trecuta atrag de la bun inceput privirile angajatorilor, aici trebuind sa se acorde o atentie speciala la redactarea CV-ului si a altor documente relevante in acest sens.
5. Toate activitatile extra profesionale care pot aduce puncte suplimentare la interviu merita de asemenea listate, astfel voluntariatul, organizarea unor evenimente speciale, participarea la evenimente speciale ori publicarea unor articole de interes putand sa castige din start increderea angajatorilor.
6. La redactarea documentelor, se folosesc formatarea si fonturile cerute de documentele oficiale, atentia acordata ortografiei si aspectului ingrijit al textului fiind esentiala pentru succesul ulterior.
7. Documentele trimise prin Internet nu trebuie totusi sa abunde in informatii de tot felul, concizia in redactare si organizarea atenta a informatiei guvernand tot acest proces.
7. Toate documentele de trimis pot fi arhivate in format *ZIP si atasate la emailul oficial pentru inscrierea la interviu sau pot fi salvate pe un CD/DVD si trimise prin intermediul serviciilor postale la sediul companiei tinta. De regula insa se prefera varianta mai expeditiva a emailului profesional.
8. In anumite situatii, angajatorii pot refuza emailurile cu atasament, in acest caz documentele trebuind sa fie listate in chiar corpul emailului profesional sau depuse personal la sediul companiei.
9. Toate serviciile serioase de posta electronica pot confirma trimiterea cu succes a emailului profesional catre angajator, in caz contrar primindu-se o instiintare ca nu s-a reusit trimiterea acestui email. Pentru siguranta, este bine totusi sa se verifice primirea documentelor de catre angajator fie telefonic, fie prin prezentarea personala la sediul companiei.
10. Emailul profesional trebuie pastrat in arhiva postei electronice pentru o perioada de vreme, in acest mod putandu-se verifica mai tarziu eventualele lipsuri si informatii care necesita mai multa atentie inainte de convocarea la interviu.
Adauga comentariu