Cariera Lifestyle

Stii sa iti gestionezi bine timpul?


Angajatii care sunt mai mereu ocupati la locul de munca si mereu in criza de timp pot fi siguri ca au o problema nu cu volumul mare de munca pe care il au de acoperit zilnic ci mai degraba cu lipsa de concentrare pe rezultate si de aici o proasta gestionare a timpului la locul de munca. Atunci cand iti creezi niste prioritati si te concentrezi mai intai pe indeplinirea sarcinilor aducatoare de profit mai mare pentru firma unde lucrezi lasandu-se pe celelalte pentru mai tarziu poti spune ca dai un randament bun, dar daca privesti tot ce ai de facut in mod egal atunci cu siguranta vei avea si timpi morti in activitatea ta zilnica.

Unii angajati sunt nemultumiti pentru lipsa de stimulente si incurajari pentru munca grea pe care o depun zi de zi insa acestia uita ca desi lucreaza constiincios si cu eforturi sporite ei nu reusesc totusi sa aduca imbunatatiri in activitatea companiei ci doar au o perspectiva gresita care transforma toata activitatea lor intr-un adevarat maraton profesional menit sa le justifice chipurile compensatia binemeritata pentru aceste eforturi mari insa lipsite de performanta in planul calitatii. Acestia trebuie sa isi schimbe mentalitatea de salahor si sa se concentreze pe indeplinirea mai intai a activitatilor aducatoare de profit alternandu-le pe acestea cu acelea care le ofera satisfactii in plan profesional. Sarcinile de lucru mai putin placute vor fi si acestea duse la bun sfarsit prin dezvoltarea unor abilitati profesionale noi, in timp util.

Excelenta la locul de munca si buna gestionare a timpului se pot obtine daca se au in vedere urmatoarele linii directoare in acord cu intentiile angajatorilor si tinandu-se mereu seama si de aducerea la un numitor comun a viziunii companiei cu propriile tale abilitati profesionale:

– Scopul activitatii pe care o desfasori trebuie mai intai de toate sa fie clar evidentiat intr-o singura fraza (ex.: Activitatea mea presupune distribuirea zilnica de marfa pe un interval de timp efectiv de 4 ore si jumatate);

– Cum iti poti desfasura activitatea la parametri optimi pentru a multumi pe angajator (seful direct) si pentru a te bucura de increderea si aprecierile acestuia. Trebuie sa te pui in pielea sefului si sa te vezi prin ochii acestuia ca sa iti poti stabili apoi niste obiective profesionale clare si sa fii capabil sa te autoevaluezi profesional pentru a preintampina orice nemultumire din partea conducerii;

– Urmarind activitatea colegilor despre care se crede ca fac o treaba excelenta poti intelege mai bine ce trebuie sa faci tu insuti pentru a obtine performanta;

– Prioritatile se stabilesc si in functie de termenele-limita astfel incat sa nu apara zile prea incarcate care sa induca senzatia de disconfort profesional si sa impieteze asupra calitatii muncii indeplinite;

– Resursele oferite pentru indeplinirea activitatii la parametrii optimi trebuie cunoscute si folosite din plin pentru a nu scadea randamentul la locul de munca;

– Costurile de productie trebuie sa se incadreze in parametrii ceruti de angajator si nu e bine sa se depaseasca cheltuielile de energie sau de materiale pentru a se obtine performanta ci se recomanda mai degraba dezvoltarea de abilitati profesionale care sa faciliteze acest lucru;

– Colegii si abilitatea de a face fata lucrului in echipa sunt un plus util de fiecare data cand, din diferite motive te vezi nevoit sa scazi putin din randamentul profesional. Astfel se poate pastra o constanta in activitatea de zi cu zi chiar daca uneori apar factori care pot scadea cu ceva performanta.

Lucia Mihailescu

Adauga comentariu

Click aici pentru a posta un comentariu