Nu angajarea propriu-zisa este partea cea mai grea pentru o persoana aflata in cautarea unui loc de munca ci desfasurarea activitatii profesionale in sine va fi mereu insotita de diferite probleme, unele cauzate de specificul activitatii desfasurate, iar altele de relatiile de munca si impresia pe care reusesti sa o creezi dintru inceput la locul tau de munca.
Si in plan profesional, ca oriunde altundeva, prima impresie joaca un rol hotarator in stabilirea unor bune relatii de munca si in crearea unei imagini profesionale echilibrate, care sa atraga increderea si respectul celorlalti angajati. Cu totii intelegem acest lucru, iar proaspetii angajati resimt tocmai din aceasta cauza si o presiune suplimentara cauzata de dorinta lor sincera de a face o buna impresie din start la locul lor de munca.
Experienta ne-a invatat insa pe toti sa nu ne grabim in a prezenta celorlalti o falsa imagine profesionala ci sa preferam mai degraba sa oferim o prezentare profesionala originala, in acord cu asteptarile pe care le presupune postul ocupat de noi, dar si marcata de energia specifica proaspetilor angajati din cadrul oricarei companii, care vor dori cu totii sa faca tot posibilul pentru a se afirma mai hotarat si a dovedi ca merita increderea cu care au fost investiti.
Printre pasii de urmat in realizarea unei prezentari profesionale de succes, menita sa creeze o impresie favorabila de la bun inceput amintim:
– De fiecare data cand se va ivi ocazia, merita sa se afiseze dorinta sincera de afirmare si energie proaspata care denota ambitie profesionala si chiar obiectivul de a promova in relativ scurta vreme;
– Comunicarea nu trebuie sa lipseasca dintre metodele de lucru utilizate de noii angajati pentru ca ajuta la mai buna cunoastere a mediului de lucru si a colegilor precum si la intelegerea temeinica a responsabilitatilor si a politicilor companiei;
– Studierea in detaliu a structurii organizatorice a companiei precum si intelegerea corecta a stilului de lucru practicat de colegii cu vechime va ajuta la o mai buna relationare la locul de munca si deci va crea si o mai buna prima impresie;
– Analiza fie si superficiala a activitatii celor mai buni angajati din cadrul companiei va inlesni propriul drum catre succesul profesional si va aduce lumina si asupra orizontului de asteptare al celor care administreaza bunul mers al treburilor pentru compania in cauza;
– Intalnirile cu sefii directi si alte persoane cu responsabilitate din cadrul companiei trebuie sa fie caracterizate prin claritate, intrebari coerente si la obiect, mentalitate pozitiva si mentinerea la curent cu toate noutatile;
– Asumarea de sarcini de munca in regim de voluntariat sau ca parte dintr-o echipa va ajuta la dezvoltarea unor mai bune relatii de munca si deci la o mai buna imagine profesionala;
– Activitatile de formare profesionala si de specializare trebuie sa fie o prioritate pentru proaspetii angajati, mai ales daca managerii insista asupra seriozitatii cu care trebuie urmate astfel de cursuri de instruire si prergatire profesionala;
– Respectarea termenelor-limita si asumarea de sarcini suplimentare castiga intotdeauna puncte solide in ce priveste prima impresie si crearea unei bune imagini profesionale;
– Corectitudinea, loialitatea si integritatea profesionala sunt trasaturi de caracter care merita dezvoltate in ciuda parerilor contrare care promoveaza egocentrismul si agresivitatea. Pe termen lung, doar angajatii care cultiva trasaturi pozitive de caracter vor ramane alaturi de compania unde isi desfasoara activitatea;
– Optimizarea activitatii la locul de munca, propuneri argumentate de eficientizare a acesteia si cresterile progresive in randament sunt, nu in ultimul rand, masuri utile de creare a unei impresii favorabile la locul de munca.
Odata castigata increderea celorlalti angajati si respectul sefilor, pentru proaspetii angajati incepe o a doua etapa in drumul lor profesional, unde trebuie sa dovedeasca constant calitatile lor profesionale si sa contribuie decisiv la cresterea randamentului la locul de munca printr-o activitate sustinuta si de succes.
Multi angajati nu vor reusi decat sa se integreze multumitor in noul lor colectiv, dar exista si unii care vor aduce multe schimbari in bine pentru compania unde lucreaza, justificand astfel la superlativ increderea care li s-a acordat initial. Pentru toata lumea insa sansele de reusita sunt egale, ramanand la latitudinea fiecarui angajat sa mizeze sau nu pe un plus de performanta si pe crearea unei mai solide imagini profesionale.
foto Northfoto
Adauga comentariu