Lifestyle Tehnologie si internet

Pinterest, noul fenomen din social media

Pinterest, noul fenomen din social mediaO echipa mica din Palo Alto, California, care se straduieste sa creeze un produs si o companie pe placul oamenilor, asa se decriu cei care au creat noua vedeta din social media de anul acesta: site-ul Pinterest.com.

 „O colectie de colectii” cum scriu cei de la Mashable despre Pinterest, noua retea sociala functioneaza ca o comunitate centrata pe imagine si inspiratie vizuala. Fiecare utilizator isi poate crea propriile „panouri”(boards)  pe care „prinde” (pin) imagini pe care le gaseste pe internet, avand posibilitatea de a scrie cateva cuvinte despre fiecare fotografie si desigur, de a indica sursa. Panourile sunt dintre cele mai variate, predominand cele cu teme precum moda, bucataria, calatoriile, cartile, graficele, decoratiunile interioare sau arta. Utilizatorii isi pot crea oricate panouri doresc si le pot denumi cum vor


Ca sa obtii propriul tau cont Pinterest poti fie sa lasi adresa ta de e-mail in formularul de pe site, fie sa rogi un prieten sa-ti trimita o invitatie. Fiind o comunitate inchisa, Pinterest este totusi foarte bine legata de public prin Facebook si Twitter: poti opta ca activitatea ta de pe Pinterest sa fie publicate si pe celelalte doua retele sociale. Usor de utilizat, site-ul are un design in acelasi timp modern, simplu si  foarte chic. Pentru o experienta cat mai placuta, cei de la Pinterest au creat un buton „Pin it” pe care il poti adauga in browserul tau, pentru ca atunci cand vrei sa colectionezi o imagine de pe un site sa nu trebuiasca decat sa apesi butonul. Imediat se deschide o fereastra in care alegi panoul pe care vrei sa adaugi imaginea si spatiul in care iti poti scrie o notita referitoare la fotografie.  Simplu, nu?

Cu o crestere spectaculoasa a numarului de utilizatori de la 10 milioane la 17 milioane in doar trei saptamani, Pinterest se anunta a fi diferit de retelele sociale cu care ne-am obisnuit. Se recomanda evitarea contului de Pinterest pentru propria promovare si utilizarea lui mai degraba ca pe un instrument pentru creativitate si inspiratie. Inca de la inceput, acest site a avut o evolutie neobisnuita, fiind bazat pe o comunitate in cea mai mare parte feminina.  Femei pasionate de buacatarie care colectioneaza retet cu imagini apetisante, pasionate de decorarea interioarelor, fashioniste, viitoare mirese care isi creeaza panouri de inspiratie pentru organizarea nuntii si altele cu interese asemanatoare au devenit principalele membre ale comunitatii Pinterest

Desi s-a constatat ca femeile petrec cam cu 30% mai mult timp pe retelele sociale decat semenii lori masculi, ceea ce are Pinterest special este felul in care s-a dezvoltat. De obicei, cand apare ceva nou in domeniu multi-media, in special pe internet, barbatii sunt cei care testeaza primii aplicatiile sau site-urile nou aparute. In cazul Pinterest, primii utilizatori si fani au fost femeile, care au fost cucerite de concept si si-au invitat si prietenele.  Cand numarul membrilor a inceput sa creasca uimitor de repede, fenomenul a atras atentia publicului si a devenit un subiect care face valva in mediul online. Barbatii au inceput si ei sa se intereseze de noul site si chiar sa devina utilizatori. Cu teme de interes mai mult sau mai putin specifice, precum masinile, tehnologie, fitness si fotografie, barbatii isi fac loc in aceasta lume care a pornit ca una a femeilor si pare chiar sa le placa.