Primul pas pe care il face orice persoana interesata de structurarea clara a obiectivelor sale profesionale, indiferent daca e vorba de un loc de munca sau de un plan bun de afaceri, este sa isi creeze o viziune realista, cu mari sanse de succes, a mediului de munca din domeniul de interes si a rolului pe care il poti juca tu aici. Astfel stii de la bun inceput daca te vei orienta catre o companie mica sau mijlocie, cu responsabilitati limitate, sau daca ai ceva important de spus si in lumea afacerilor mari, la nivel de corporatie, unde viziunea ta este intr-adevar bine primita. Pentru o persoana tanara, lipsita de o bogata experienta profesionala, viziunea in plan profesional nu poate tinti prea sus, dar este nevoie si de putina ambitie chiar si acum, iar o educatie solida si o sanatate de fier iti vor fi foarte buni aliati. Persoanele cu mai multa experienta isi pot baza viziunea profesionala pe niste criterii oarecum diferite, din aceasta categorie putand oricand sa apara fie marii afaceristi fie profesionistii doriti si vanati de orice companie de succes. Trebuie totusi, in ambele situatii, sa stii foarte clar ce astepti sa se intample in plan profesional pentru tine, ca sa eviti astfel plafonarea si sa iti oferi sanse reale de promovare sau de dezvoltare a afacerii tale. Obiectivele de baza trebuie listate foarte clar de la bun inceput in stabilirea unei viziuni coerente, cu un accent special pe: – schimbarile dorite in cariera/planul de afaceri; Este nevoie de claritate si seriozitate in stabilirea unei viziuni profesionale corecte, care sa corespunda realitatii din teren. Raspunsurile care se cauta in asemenea situatii trebuie sa fie realiste, dar sa corespunda si dorintelor sincere ale aplicantului. O buna cunoastere de sine, o intelegere adecvata a propriilor posibilitati la nivel profesional sunt deci esentiale in aceasta situatie. Felul in care se va pune apoi in practica aceasta viziune profesionala depinde in mare masura de structurarea sa initiala. foto © Northfoto |
Adauga comentariu