Cariera Lifestyle

Ecologic la job

Ecologic la jobIn prezent, o afacere de succes nu mai poate fi competitiva daca nu se iau masuri si in directia economisirii de energie, a reducerii costurilor de productie sau cele cu personalul si, in general, a eliminarii tuturor pierderilor care afecteaza bunul mers al afacerii.

Este un pas important care trebuie facut pentru a se putea discuta cu adevarat despre respectarea si promovarea principiilor si a normelor aplicate productiei ecologice, definitorii pentru noul mileniu si pentru modul in care se doreste sa se faca afaceri pe viitor.

Nu doar administratorii de afaceri, dar si toti angajatii este bine sa se implice in luarea de masuri care sa incurajeze o activitate profesionala in acord cu trendul ecologic modern, fiind vorba la urma urmei despre chiar optimizarea procesului de productie si cresterea randamentului, doua obiective majore care permit nu doar dezvoltarea afacerii, dar si cresteri salariale si imbunatatirea conditiilor de munca.

Printre ideile care pot fi luate in considerare din acest punct de vedere, adresate deopotriva managerilor cat si angajatilor, se numara si urmatoarele:

– Utilizarea luminii naturale pe perioade cat mai lungi de vreme, apelandu-se pentru aceasta si la unele modificari ale spatiului unde se desfasoara activitatea zilnica cu scopul de a se promova iluminarea naturala in conditii optime;
– Inchiderea luminii electrice si a dispozitivelor consumatoare de energie pe perioada pauzelor de masa si de fiecare data cand se paraseste locul de munca pentru perioade mai lungi de vreme;
– Achizitionarea de becuri economice, tehnica de calcul ecologica si in general orice alt tip de dispozitiv care poate aduce un plus de economii la buget;
– Stoparea risipei materialelor consumabile si a furturilor de la locul de munca;
– Reciclarea atenta a tuturor deseurilor, indiferent daca acestea provin din procesul de productie propriu-zis sau doar din activitatile desfasurate de angajati;
– Stoparea consumului exagerat de combustibil pentru dispozitivele pe combustibil lichid sau autovehiculele firmei;
– Introducerea de plante ornamentale, spatii verzi si alte locuri special amenajate in incinta companiei pentru a se constientiza mai usor riscurile pe care le implica poluarea si desfasurarea unei activitati economice in conditii improprii;
– Apelul la colaborari si parteneriate la distanta pentru activitatile care nu necesita prezenta zilnica a profesionistilor la sediul companiei. Se fac astfel mari economii si se reduc simtitor si costurile cu energia;
– Utilizarea frecventa a mijloacelor tehnice de comunicare audio/video puse la dispozitie pe Internet sau in reteaua locala de telecomunicatii pentru a se face economii cu transportul, cheltuielile de protocol si a se optimiza timpii de lucru;
– Infiintarea de spatii civilizate pentru servirea mesei, fumat si relaxare in chiar incinta companiei si investitii in aparate frigorifice si dispozitive ecologice necesare incalzirii si/sau prepararii meselor angajatilor;
– Organizarea periodica de sedinte cu personalul pentru popularizarea masurilor ecologice si de reducere a cheltuielilor pentru a se implementa direct, cu acordul tuturor angajatilor, toate caile de eficientizare a productiei;
– Stimularea angajatilor care propun idei utile pentru economiile cu materialele de productie si alte idei menite sa stopeze risipa de energie si de combustibil;
– Achizitionarea de materiale reciclate, utile pentru desfasurarea activitatii companiei;
– Consultarea altor masuri eficiente luate pe plan local sau national si participarea la seminarii, conferinte si forumuri destinate optimizarii activitatii profesionale in acord cu trendul ecologic modern;
– Introducerea de produse si servicii ecologice catre clientii companiei;
– Prezentarea noii politici ecologice de functionare si organizare a companiei catre marele public, promovarea imaginii companiei in acord cu aceste noi tendinte si specularea inteligenta a avantajelor implicite care decurg de aici.

Masurile ecologice care se cer a fi luate in plan economic au drept tinta reducerea poluarii si a risipei de energie si este de asteptat ca aceste masuri sa nu fie luate de forma, pentru ca asa e la moda, ci in deplina cunostinta de cauza. Aceste masuri de eficientizare a productivitatii pot aduce si un plus de imagine pentru orice companie, mai ales daca se participa activ la campaniile proecologice, unde in paralel cu activitatile specifice se poate promova gratuit si imaginea profesionala a companiei.

A fi in pas cu ecologia inseamna deci a iti urmari mai bine propriile interese si obiective, iar managerii si angajatii care inteleg acest lucru castiga puncte importante in fata competitiei, lucru demn de retinut si pentru altii, care inca sunt in urma din acest punct de vedere.

Lucia Mihailescu

Adauga comentariu

Click aici pentru a posta un comentariu