Petrecerile cu caracter profesional nu sunt nici rare si nici nu se intampla cu o frecventa suparatoare, dar este bine pentru toti cei care primesc o invitatie sa participe macar pe sarite la asemenea evenimente pentru ca si pe aceasta cale se pot suda mai simplu relatiile de munca, se pot deschide usi pentru noi colaborari, se obtine mai usor o promovare sau se poate propune in mod direct un obiectiv ambitios care altfel ar trebui sa treaca prin tot calvarul birocratic pentru a ajunge sa fie in sfarsit luat in considerare.
La aceste petreceri cu caracter profesional, relatiile care exista in mod firesc la locul de munca nu vor inceta sa existe nici in atmosfera usor relaxata a unei astfel de petreceri, totul decurgand deci dupa aceleasi reguli care guverneaza si comportamentul obisnuit de la programul zilnic. Asta e bine de inteles din start pentru a se evita astfel orice gafa si a se urmari chiar si aici indeplinirea ferma, dar si discreta a obiectivelor noastre profesionale.
Inclusiv sefii accepta acest compromis nescris si isi descopera ceva mai mult latura lor personala in prezenta angajatilor invitati la petrecerea firmei, dar totul va fi doar o alta masca profesionala si nicidecum o invitatie sa te bati cu dansii pe burta. Pentru manageri si alte persoane de mare raspundere, petrecerile profesionale sunt un bun prilej de promovare a imaginii companiei la superlativ, acum putandu-se invita si membri ai presei, reprezentanti ai companiilor rivale sau potentiali clienti, iar angajatii de rand trebuie sa invete pe de rost aceste noi reguli si sa le puna in aplicare cu maximum de profesionalism.
Pentru persoanele "mici" din cadrul unei companii, momentul prezentarii la petrecerea unde au fost si dansii invitati trebuie sa fie amanat cu doar cateva minute bune dupa ce au aparut actorii principali, astfel evitandu-se contactul direct cu sefii sau invitatii de marca si fiind mult diminuat riscul de a se face gafe monumentale. Prima bautura ar trebui sa fie si ultima pentru aceiasi invitati, dar se permite si un al doilea pahar insa nimic mai mult deoarece astfel iarasi se deschide cutia Pandorei si se pune serios in pericol situatia lor profesionala.
Totul trebuie sa decurga ca la carte la asemenea petreceri profesionale, de regula evenimentul fiind organizat la perfectie de persoane din cadrul companiei care au mare experienta in problemele "de protocol". Locatia este desigur importanta, putandu-se intampla totul fie la sediul firmei, fie la un restaurant sau o baza recreationala particulara, dar mai important este ca toti cei prezenti sa fie informati in detaliu asupra celorlalti invitati si sa acorde o atentie suplimentara "tintelor" de marca, adica invitatilor speciali, cu un cuvant greu de spus pentru viitorul companiei.
La toate petrecerile cu caracter profesional, flirtul este interzis, iar complimentele trebuie distribuite mai ales organizatorilor, invitatilor speciali si, bineinteles, sefilor, dar mai putin femeilor frumoase sau barbatilor inalti si cu ochi albastri. La fel stau lucrurile si cu umorul, toate glumele trebuind sa fie cenzurate de bunul-simt si sa aiba si perdea. Glumele cu substrat profesional sunt permise, dar si acestea in anumite limite. Politica, sexul si chiar si religia nu pot fi luate in discutie deoarece si posibilitatea de jigni alti invitati este mare, iar aspectele de natura profesionala nu trebuie ridicate decat daca starnesc in mod vizibil interesul celorlalti.
Servirea mesei si dansul care acompaniaza fara doar sau poate petrecerile profesionale sunt coordonate, de preferat, de catre niste organizatori atenti la toate detaliile, iar excesele de orice fel trebuie evitate pentru mentinerea unei atmosfere placute, punctata de stil, eleganta si rafinament profesional. Semne ca petrecerea e pe sfarsite vor aparea din timp astfel incat mai ales invitatii de rang inferior sa faca pregatiri discrete pentru a parasi scena, scenele de ramas-bun nefiind nici acestea indicate ci doar scuzele de rigoare care sa exprime motivatii planuite cu tact pentru a se parasi cu fruntea sus locatia unde se tine evenimentul.
Evenimente importante pentru orice afacere care se respecta, petrecerile profesionale fac parte din politica de promovare a imaginii unei companii si nu pot fi tratate altfel decat orice alta situatie profesionala. Organizarea de astfel de evenimente se planuieste poate si cu luni de zile in avans, nimic neputand sa fie lasat la voia intamplarii. Cu cat mai reusite sunt toate evenimentele de acest tip, cu atat mai zambitor va fi si viitorul pentru compania in cauza, iar cei care fac analiza unei companii luand in calcul inclusiv modul in care se organizeaza asfel de petreceri cu caracter profesional nu se vor insela in prognosticul lor final, stiind astfel ca au de-a face cu profesionisti care pun pret si pe relatiile publice si nu doar pe pachetele de servicii si produse pe care le au dansii de oferit.
foto Northfoto
Adauga comentariu