Cariera Lifestyle

Cum intocmesti un plan de afaceri viabil?


Nu doar managerii sau membrii consiliilor de administratie au nevoie sa cunoasca cum se intocmeste un bun plan de afaceri acesta putandu-se dovedi util si pentru orice persoana fizica care doreste sa structureze mai clar evolutia propriei cariere profesionale sau, de ce nu, realizarea unei intreprinderi particulare de dimensiuni mici sau mijlocii. Asemenea unei schite de casa folosita de catre constructori planul de afaceri va pune o ordine logica in toti pasii de urmat pentru obtinerea succesului in plan economic.

Principalele etape ale unui plan de afaceri sunt:

– Stabilirea unei viziuni coerente bazata pe o strategie de lucru;

– Relatia cu publicul si mijloacele de comunicare la care se va apela;

– Obtinerea capitalului si identificarea surselor de investitii pe baza colaborarii cu o institutie sau cu persoane particulare;

– Studiul de piata menit sa planifice, sa masoare si sa imbunatateasca performanta;

– Consiliere in afaceri si un cadru decizional solid;

– Identificarea cat mai exacta a colaboratorilor si angajatilor-cheie si caile de motivare a acestora.

In ce priveste conturarea viziunii de ansamblu lucrurile stau cu totul la latitudinea persoanei care doreste sa intocmeasca planul de afaceri aceasta putand sa hotarasca cu de la sine putere tot ceea ce doreste sa faca pe viitor. "Visul american" a avut un asa de mare succes la public tocmai pentru ca cei care l-au trait pe viu au pornit de la zero avand insa o idee despre ce doresc si cat de mult sunt dispusi sa investeasca in realizarea propriilor planuri. Fie vorba de un produs cu totul nou fie de oferirea de servicii odata stabilita viziunea de inceput se trece apoi la structurarea acesteia prin trasarea unor obiective clare si pragmatice.

Comunicarea sta la baza succesului oricarui plan de afaceri deci este intru totul recomandat sa cauti opinii alternative la propria viziune, sa iti faci cunoscute proiectele de inceput si sa analizezi impreuna cu persoane de incredere toate plusurile si minusurile ofertei tale economice. In cazul dezvoltarii unei afaceri acum este momentul sa initiezi o relatie de colaborare cu profesionisti din lumea PR care te pot ajuta nu doar sa iti faci cunoscuta oferta, dar pot de asemenea oferi sfaturi utile pentru desfasurarea ulterioara a lucrurilor. Se poate apela pentru inceput fie la solutii interne fie, daca exista suficiente fonduri, la servicii externe ale specialistilor in Relatii Publice.

Obtinerea de capital si atragerea investitorilor se bazeaza in primul rand pe creditul pe care reusesti sa il obtii prin structurarea optima a viziunii tale economice. Daca se pot face estimari pe termen mediu si lung asupra succesului afacerii atunci nimeni nu va avea nimic de obiectat si capitalul necesar va putea fi obtinut cu relativa usurinta. Este o etapa cruciala a carei reusita depinde in mare masura de abilitatea ta de a-ti face temele constiicios si de a putea prezenta, cu sau fara ajutorul specialistilor in PR, un plan de afaceri solid si serios. Tot aici trebuie incluse si studiile de piata intreprinse anterior care sa evidentieze fara putinta de tagada si cu ajutorul cifrelor sansa reala de succes a afacerii pe care intentionezi sa o demarezi.

Obtinerea capitalului inseamna implicit si trecerea la fapte, dar nu inainte de a identifica acei colaboratori si angajati-cheie fara de care nu se poate face nici un pas mai departe. Comunicarea cu acestia, punerea la dispozitia lor a planului de afaceri si impartasirea intentiilor de viitor vor aduce nu doar lumina acolo unde se prea poate sa se fi uitat niste elemente esentiale, dar vor pune si bazele unei relatii bune de lucru pe viitor. Tot acum se va cimenta si un cadru decizional solid care sa permita luarea in deplina cunostinta de cauza a tuturor masurilor ulterioare de ducere la bun sfarsit a planului de afaceri. Impreuna cu colaboratorii apropiati planul de afaceri va fi revazut si ajustat in permanenta in functie de evolutia mediului economic ceea ce ii va si stimula corespunzator pe acestia ei fiind in egala masura interesati de reusita ca si persoana care a gandit initial viziunea de ansamblu.

Lucia Mihailescu

Adauga comentariu

Click aici pentru a posta un comentariu