Nimeni nu poate spune ca mediul de munca din zilele noastre ar fi prin ceva mai prietenos decat in trecut, conditiile din prezent generand dimpotriva un stres crescut la locul de munca, iar uzura angajatilor crescand simtitor comparativ cu deceniile trecute.
In asemenea conditii este de asteptat ca profesionistii sa nu se calce ei insisi pe nervi si sa adopte cu totii un comportament cu adevarat responsabil, dar nu intotdeauna lucrurile chiar stau astfel, o parte dintre angajati cedand presiunilor si alegand sa se descarce involuntar pe colegii lor, care ii fac sa arate prost in fara sefilor prin evolutia lor constanta.
Cei care cedeaza mai repede nu doresc cu tot dinadinsul sa puna bete in roate celorlalti colegi, dar asemenea situatii apar destul de des la locul de munca, cerand luarea unor masuri urgente, care sa ii puna la punct pe cei responsabili si sa aduca totul pe un fagas normal, profitabil pentru toata lumea.
De aceea, este intotdeauna corect din punct de vedere profesional sa ne adresam in mod direct colegilor care ne creeaza un stres suplimentar, cerandu-le sa isi revizuiasca atitudinea si sa renunte la iesirile lor indiferent de motivele pe care acestia le-ar putea invoca.
Cu cat mai mult timp vom lasa sa treaca intre momentul in care un coleg ne face anumite sicane si cel in care ne plangem acestuia pentru comportamentul sau inadecvat cu atat mai mult creste si riscul ca persoana in cauza sa ne faca si pe viitor alte si alte probleme la locul de munca, unii "profesionisti" profitand astfel din plin de nehotararea victimelor dansilor.
Indiferent daca intelegem sau nu motivatiile care au condus la un comportament profesional nepotrivit din partea unui coleg, tot trebuie sa ii atragem acestuia atentia pentru a il opri sa se mai repete pe viitor si lasand la latitudinea lor sa revina la o atitudine civilizata sau, dimpotriva, sa infrunte consecinte mult mai grave prin interventia directa a sefilor, care nu vor tolera mai niciodata astfel de comportamente.
Sicanele facute la locul de munca este foarte important sa nu ne distraga de la indeplinirea indatoririlor noastre zilnice, astfel incat, odata ce am abordat situatia in mod direct si am exprimat ceea ce ne statea pe suflet, va fi timpul sa ne concentram la munca noastra indiferent daca persoana admonestata a inteles sau nu sa isi revizuiasca atitudinea sa.
Multe dintre aceste conflicte de la locul de munca se rezolva in acest mod de la sine si in scurta vreme, fiind adesea vorba doar despre un nivel mai mare de stres, la care o serie dintre angajati vor ceda si se vor manifesta in moduri diferite pentru a face fata acestui stres.
In alte situatii insa poate fi vorba despre ceva mult mai grav, colegul in cauza incercand sa ne submineze imaginea profesionala in fata intregului colectiv din motive personale sau chiar pentru ca asa i-au dictat sefii, care astfel vor sa mai scape de ceva personal suplimentar.
Toate iesirile de acest gen din partea colegilor nostri trebuie deci analizate rapid, raspunsul nostru trebuind sa fie constant acelasi, respectiv abordarea directa si confruntarea "vinovatului" cu propriile sale fapte. In functie de reactia sa vom reusi apoi sa intelegem daca a fost vorba doar de un incident izolat sau despre ceva mai grav, astfel putand sa ne cream si o strategie defensiva pentru viitor.
Nu este deloc usor sa mai faci fata si unor asemenea provocari inutile, care sa iti afecteze performanta la locul de munca, dar cu totii dorim sa ne pastram slujba in conditiile economice din prezent si de aceea nu trebuie sa neglijam nici situatii profesionale de acest gen, care pot fi uneori expresia unor simptome mai grave ale declinului companiei unde lucram sau doar rezultatul unor conditii de munca mai dure, care genereaza un stres crescut pentru toti angajatii, facandu-i astfel pe unii sa mai si cedeze nervos.
foto Northfoto
Adauga comentariu