eboys Punctul lui de vedere

Sunt tricourile tinute la loc de cinste in inima femeilor?

Sunt tricourile tinute la loc de cinste in inima femeilor?Banalul tricou din bumbac sau alte materiale textile, moi si confortabile, pare uneori dispretuit si complet uitat in mod special de catre femeile adulte, doar adolescentele incapatanandu-se sa poarte si tricouri la moda indiferent de sezon si indiferent de parerea celorlalte femei.
 
In realitate insa tricoul nu este niciodata omis dintre preferintele unei femei, atat doar ca ocaziile in care un asemenea obiect vestimentar sa poata fi purtat cu placere se subtiaza aritmetic de la an la an, tot mai rare fiind momentele cand sa te simti indemnata sa adopti si o vestimentatie mai lejera, intr-o atmosfera destinsa si complet relaxata.
 
Poate mai mult decat orice tricoul a ajuns sa reprezinte pentru noi nonconformismul, lejeritatea si lipsa de prejudecati, nu intamplator chiar adolescentii fiind cei care sa afiseze mai des acest obiect de vestimentatie, foarte iubit de fapt de catre noi toti.
 
In vacante si concedii, cam toata lumea isi impacheteaza obligatoriu si un set favorit de tricouri, dar nu pentru a le purta in casa, asa cum procedam in restul timpului, ci pentru a le afisa cu bucurie in public, aratand astfel si prin vestimentatie ca esti deschis catre o atmosfera relaxata si prietenoasa si ca nu iti pasa prea mult daca tricoul mai scoate in evidenta si burtica sau formele mai lasate ale sanilor tai.
 
Incepand cu primele modele de tricouri, croite special pentru armata americana, si continuand apoi cu tricourile sexi si mulate afisate de starurile de film, tricoul a trecut rapid de la statutul de lenjerie intima la cel de simbol al tineretii vesnic rebele, perioada sa de aur culminand deloc surprinzator cu miscarea de emancipare artistica si sexuala din anii '60, cand toti hippiotii se afisau dezinvolt in tricouri de diverse culori si croieli, care mai de care mai pictat cu simbolurile specifice acestei miscari culturale.
 
In 1977, in metropola New York apar si primele tricouri "cu duh", menite atunci sa creasca valoarea turistica a orasului prin familiarul si foarte popularul  "I Love NY", unde Love era inlocuit sugestiv de o inima rosie. Plecand de aici, se dezvolta apoi o adevarata industrie a tricourilor imprimate cu asemenea mesaje sugestive, in prezent toate acestea fiind la mare cautare nu doar de catre adolescenti, dar chiar si de batranei in toata regula, care isi doresc adeseori sa pluseze si dansii putin la capitolul civilizatie si voie-buna.
 
Civilizatie este de altfel cel mai potrivit cuvant prin care sa descrii etapa actuala la care se incadreaza portul tricourilor, fiind de bun augur intotdeauna sa observi la cineva, barbat sau femeie, si prezenta unui tricou de bun-gust, care transmite fara de gres un mesaj pozitiv si prietenos, aducand multa relaxare acolo unde tensiunile diverse tind sa lase lucrurile sa scape putin de sub control.
 
Marile companii economice nu uita niciodata sa faca apel la tricouri de fiecare data cand doresc sa isi promoveze la superlativ produsele si serviciile lor de ultima ora, iar politicienii si edilii de asemenea profita din plin de magia si simpatia de care se bucura tricoul in ziua de azi.
 
Pentru toata lumea, prin urmare, femeile inclusiv, banalul tricou reprezinta si pe mai departe o adevarata declaratie de libertate de gandire, civilizatie si modernism, fiind greu de imaginat pe viitor ca vom putea vreodata renunta la portul acestui obiect vestimentar, care a devenit peste timp parte integranta nu doar din vestimentatia noastra, dar chiar si din valorile noastre culturale moderne.

Lucian Braca

Adauga comentariu

Click aici pentru a posta un comentariu