La inceputul acestui an, compania Google si-a facut cunoscuta noua sa politica de confidentialitate, prin care arata cum vor fi gestionate datele personale ale utilizatorilor colectate prin accesarea motorului propriu de cautare, a serviciilor de email si a altor servicii Google, urmand ca aceasta politica sa intre in vigoare de la 1 Martie 2012, pana atunci toti utilizatorii avand posibilitatea de a consulta in amanunt toate detaliile legate de aceasta mult anuntata schimbare.
Autoritatile din cadrul UE au intervenit insa pentru a cere companiei Google sa amane data anuntata pentru schimbarea politicii de confidentialitate, dorindu-se astfel sa se verifice foarte serios implicatiile pe care le-ar putea avea asupra sigurantei europenilor care vor utiliza serviciile Google si sa se ceara unele amendamente in cazul in care se va descoperi ca anumite modificari sunt luate abuziv, in defavoarea dreptului surferilor de Internet la intimitate si protejarea datelor cu caracter personal.
Intrucat Google isi castiga majoritatea veniturilor sale din publicitate, multe dintre serviciile oferite de aceasta companie sunt gratuite, dar nu si complet protejate de o posibila divulgare a datelor cu caracter personal, mai nou cei de la Google coreland informatiile lasate de un utilizator care acceseaza alternativ motorul de cautare Google, motorul de cautare YouTube si serviciile de email Google pentru a crea un profil mult mai cuprinzator, care sa poate eventual fi folosit pentru campanii publicitare ori alte mijloace electronice de promovare a imaginii si produselor unei companii economice.
O asemenea modalitate de a obtine date de maxim interes pentru campaniile publicitare nu este intocmai agreata nici de oficialii UE si nici de utilizatorii de rand, putandu-se asa crea un rapid monopol al publicitatii pe Internet in Europa si de asemenea fiind incalcat si dreptul la intimitate al celor care acceseaza serviciile Google si care nu isi doresc intotdeauna sa isi vada casuta postala plina de tot felul de oferte comerciale.
O parte dintre natiunile europene si-au exprimat deja ingrijorarea cu privire la aceasta noua politica de confidentialitate lansata de compania Google, alaturi de oficialii UE si reprezentatii acestor tari cerand o analiza mai atenta a implicatiilor asupra securitatii tuturor celor care vor folosi serviciile Google pe viitor. Nu se crede totusi ca aceste luari de pozitie vor schimba cu ceva dorinta celor de la Google de a implementa cat mai repede politica lor de confidentialitate, ramanand doar la latitudinea populatiei sa accepte aceste schimbari sau sa se orienteze alternativ catre alte motoare de cautare care nu vor folosi informatiile lor cu caracter personal pentru stimularea propriilor campanii de publicitate.
Adauga comentariu