Fashion Quizz Moda

Cumpărăm haine de pe net?

Cumpărăm haine de pe net?Internetul a devenit pentru cei mai mulţi dintre noi o necesitate zilnică. Nu mai vorbim la telefon, ci pe messenger, nu mai trimitem scrisori ci e-mailuri…si lista poate evident continua. Un fenomen care a luat amploare din ce în ce mai mult şi la noi este însă a shopping-ului online. Desigur, dacă e vorba despre bilete de avion sau rezervari de hoteluri, problema nu e chiar aşa de complicată, căci nu-ţi trebuie prea multa pricepere să faci câteva operaţiuni pe care le-ar fi facut oricum un agent de turism în locul tău. Ceea ce e însă mai greu de făcut e cumpărarea de haine online. Din ce în ce mai multe magazine de haine şi-au deschis porţile virtuale în spaţiul românesc, oferind în mod evident preţuri mai accesibile decât variantele lor fizice…Este poate şi motivul pentru care foarte multe femei aleg să practice shopping-ul online. Ce ne facem însă când socoteala de-acasă nu se potriveşte cu cea …de pe net? Iată în continuare câteva dezavantaje ale shopping-ului online, în materie de modă, şi deopotrivă partea lor pozitivă, în speranţă ca vă vor ajuta să luaţi decizia corectă:
 
În primul rând, probabil remarcat de orice cumpărătoare, nu poţi şti cu certitudine dacă un anume model te prinde sau nu până nu probezi. Neavând încă şi o cabină de probă virtuală (deşi nu e departe, unele magazine online din străinătate folosind-o deja), multe dintre cumpărătoare cad pradă sindromului “cred că mi-ar sta bine”… Astfel, se trezesc la uşă cu o rochie, un pantalon sau o bluză care nu vor avea nici pe departe efectul dorit, ci dimpotrivă, vor sfârşi aruncate pe undeva prin colţul dulapului, pentru că pur şi simplu nu se aşează bine. Tot aici intră în discuţie şi mărimile, care adeseori variază în funcţie de brand. Când însă brandul nu există, 38 poate la fel de bine să se potrivească unei persoane care în general poartă 40, sau invers…problema e ca nu ai de unde să ştii.
 
O altă problemă ce apare în cazul shoppingului online e aceea a culorilor. Se ştie că există o diferenţă între varianta virtuală a oricărei imagini şi corespondentul ei real, aşa încât problema devine destul de stringentă dacă, spre exemplu vrei să cumperi ceva de se asortează cu un produs pe care îl ai deja în garderobă.
 
Pe de altă parte, “vânzătorii virtuali” vin în întâmpinarea acestor probleme, oferind opţiunea returnării, cel mai adesea în 30 de zile, a produsului nesatisfăcător. Ei bine, şi aici ar fi o problemă, căci n-ai face decât să pierzi destul de mult timp, să nu obţii ţinuta pe care ţi-o doreai în momentul propus…şi să-ţi aştepţii banii înapoi.
 
Deşi s-ar părea că nu e o idee prea bună, shoppingul online are şi părţile lui pozitive, dincolo de preţul deja menţonat. Din in liniştea căsuţei tale, poţi petrece câte ore vrei şi la ce oră vrei căutând o haină. Mai mult, nu ai parte de nici o vânzătoare cu exces de zel ce vrea să-ţi vândă neaparat ceva, indiferent dacă şi tu vrei asta, sau nu.  Nu în ultimul rând, în căutare de chilipiruri chic, shoppingul online îţi permite să faci comparaţie între ceea ce vrei să cumperi şi ce se poartă…casele de modă fiind doar la câteva click-uri distanţă…

foto Northfoto

Cristina Ghiban

Adauga comentariu

Click aici pentru a posta un comentariu