Fashion moments Moda

Asia in 2: Doua zile aventuroase in Cambodgia

Asia in 2: Doua zile aventuroase in CambodgiaPosibil cea mai aventuroasa excursie a noastra din acest an a fost cea in Cambodgia. 2 zile pline de aventuri atat de diverse, incat, la plecare in avion, ni se parea ca am stat pe putin o saptamana.

Si cand te gandesti ca vizita in Cambodgia nici macar nu o aveam in plan. Ideea noastra, pentru vacanta de 1 decembrie, era sa mergem in Thailanda, cateva zile in zona Phuket si alte cateva in Bangkok. Si cum Thailanda este mare, intre cele 2 popasuri intentionam sa zburam. Si cum planuiam eu traseul, ma uit la harta si observ Siem Reap, aflat cumva intre Phuket si Bangkok, si cu zbor direct, si catre una, si catre cealalta. Asa ca pe loc am luat decizia: vizitam si Cambodgia, fara insa sa stiu prea multe despre aceasta tara in afara de faptul ca adaposteste unele din cele mai celebre ruine din lume, vechiul oras Angkor.

Mai mult de jumatate din strainii care ajung in Cambodgia, ajung pentru templele din Angkor. Evident, si noi aveam ca target principal sa le vizitam, insa am inceput vizita noastra un pic altfel.

Am aterizat la 7 dimineata dinspre Phuket (dupa un zbor de 1 ora) si, incurajati de faptul ca in Thailanda ne descurcasem bine cu masina inchiriata, am inchiriat si in Siem Reap una. Ne-au dat un bolid de masina, o masina model american gigantica, si dupa 10 minute de condus pe drumuri cambodgiene ne-am dat seama si de ce. Traficul in Cambodgia nu are nimic de-a face cu cel din Thailanda. In orice moment esti inconjurat de zeci de scutere, cu soferi mai mult sau mai putin peste 18 ani, de zeci de biciclete cu cate 3 copii pe o sa, iar unde in Thailanda cu greu am intalnit o groapa, aici unele gropi parea ca ne vor inghiti masina (mare!) cu totul. Insa suntem doar bucuresteni, asa ca, profitind si de faptul ca, spre deosebire de thailandezi, cambodgieni conduc pe aceeasi parte cu noi, ne-am descurcat sa navigam prin marea de scutere. Spre marele soc al fiecarui localnic cu care am intersectat, de unde am presupus ca am fost primii si singurii turisti care si-au inchiriat masina aici (marea majoritate se deplasau fie cu tuktuk-uri, fie cu masina cu sofer). Dar o data ce iesi din oras, traficul se imputineaza, doar gropile insa se maresc.

Pentru ca fix asta am facut imediat ce am primit cheile de la masina: am iesit din Siem Reap, in care de abia intrasem. Ne-am facut calculul ca nu ne vor da camera la hotel asa devreme, asa ca ne-am indreptat spre un parc national, pe care il zarisem eu pe harta, si din care vazusem niste poze cu o cascada superba si cu un rau interesant, dar despre care, in fapt, nu reusisem sa aflu prea multe informatii.

Si asa am ajuns, la nici 2h dupa ce intrasem pentru prima data in Cambodgia, sa mergem pe motociclete prin munti neturistici, condusi de 2 localnici care cu greu impreuna stiau 10 cuvinte in engleza, dar care au fost foarte rabdatori cu noi si care ne-au dus si ne-au intors intr-o bucata de la cascada.

Cascada care s-a dovedit o minunatie. La fata locului erau foarte multi localnici (marea majoritate cu masina veniti – nu imi dau seama noi de ce nu am avut voie) la balaceala, pentru ca apa cascadei in doua trepte se varsa intr-o laguna, nu mai buna de inotat. De apa rece de munte se bucurau si un grup de calugari budisti, pentru ca muntele Phnom Kulen este cel mai sacru munte in religia lor.

De ajuns, am ajuns la Parcul National Phnom Kulen rapid, in 1h din Siem Reap. Insa pe cand google ne spunea ca mai sunt 13 km pana la cascada, o bariera si un paznic ne-au taiat avantul. Prin semne si cateva cuvinte in engleza ne-a spus ca nu avem voie cu masina in parc, dar ca, bineinteles, putem inchiria un scuter si sa mergem cu el pana acolo. Pe drumuri in panta si serpentine, de pamant, pline de gropi, bineinteles. Faptul ca nu aveam carnet de condus motociclete l-a lasat rece (in sensul ca nici nu ne-a intrebat), insa testind prin parcarea de langa bariera motocicleta pe care am primit-o, si convingindu-se de talentul nostru (inexistent) de a sofa pe 2 roti, s-a oferit sa ne duca el.

Putin mai sus, raul care formeaza cascada are o albie stancoasa, in care vechiul popor al khmerilor a sculptat numeroase simboluri de fertilitate ale zeitei Shiva, prin tehnici foarte avansate pentru anul in care se aflau (au deviat cursul raului pentru sapa stancile din albie, si apoi au intors apa in matca ei).

Dupa cateva ore petrecute aici am urcat din nou pe motociclete si am purces, pe acelasi drum de 13km cu gropi si serpentine, prin jungla, la vale. De data aceasta nu am mai fost complet cuprinsa de panica, asa ca am putut admira in voie vegetatia luxurianta, micile case de lemn ascunse din loc in loc intre copaci (unde traiesc oameni care aduna banane direct din jungla), stancile care uneori pazeau drumul si, la iesirea din padure, privelistea maiestuoasa cu o vale extrem de verde, inconjurata de munti stancosi (de altfel de aici khmerii au carat pietrele pentru constructia templelor).

Primul templu vizitat a fost pe drumul Siem Reap – Parc…Citeste in continuare pe shopaholic.ro

Articol oferit de Citeste mai multe Articole pe shopaholic.ro

shopaholic.ro

Adauga comentariu

Click aici pentru a posta un comentariu