Sportivele profesioniste din intreaga lume implicate in competitii de prim rang nu beneficiaza pe mai departe de o promovare multumitoare in media romaneasca si internationala, o situatie incredibila pentru anii pe care ii traim si cu atat mai greu de explicat cu cat pasionatii de sport cer la randul o acoperire mai larga in media inclusiv a competitiilor rezervate pentru sportivele femei.
Din punct de vedere statistic, competitiile unde participa sportivi barbati se bucura de o promovare cu pana la 20 de ori mai buna decat in cazul competitiilor similare adresate femeilor, acest lucru fiind valabil atat pentru competitiile cu caracter national cat si pentru marile competitii internationale precum Jocurile Olimpice sau Campionate Mondiale organizate pentru diverse ramuri sportive de varf.
Situatia sta ceva mai bine pe canalele de media vizuala, unde sportivele femei se bucura de o mai buna promovare desi aici ele primesc mult mai putin spatiu decat sportivii barbati, dar in ce priveste jurnalele cu profil sportiv sau presa scrisa in general, promovarea sportivelor femei este atat de proasta incat starneste nu de putine ori indignarea fanilor care asteapta sa primeasca stiri proaspete nu doar despre sporturile practicate de catre barbati, dar si din sporturile unde sunt implicate atletele lor favorite.
La o prima vedere, femeile sportive beneficiaza de o acoperire multumitoare pe toate canalele de mass-media insa lucrurile nu mai stau deloc asa atunci cand se apeleaza la limbajul rece al statisticilor, aici adevarul iesind clar la lumina si demonstrand fara putinta de tagada faptul ca jurnalistii sportivi sunt subiectivi in selectarea subiectelor de interes pentru stirile lor si tind adeseori sa discrimineze sportivele femei in favoarea barbatilor implicati in sporturile profesioniste.
O cale rapida si eficienta de rezolvare a acestei situatii inacceptabile ar fi implicarea mai hotarata a jurnalistelor femei in transmisiile de tip sportiv si de asemenea in presa scrisa cu profil sportiv, in acest fel sporturile feminine castigand suporteri valorosi chiar printre reprezentantii mass-media si putand astfel beneficia de o mai buna acoperire si o larga promovare pe plan national si international. Nu e un secret faptul ca cei mai multi jurnalisti sportivi sunt barbati de unde si conflictul de interese care se naste de aici cu privire la redactarea unor stiri ample si obiective despre sporturile feminine cu mare priza la public.
Multe dintre canalele de televiziune si-au ajustat grila de programe pentru a raspunde satisfacator audientei lor feminine, iar in presa scrisa exista de asemenea nenumarate proiecte jurnalistice adresate publicului feminin si de aceea ar fi bine ca si jurnalismul sportiv sa fie adus in noul mileniu printr-o acoperire echitabila a sporturilor masculine si feminine. Femeile pot fi fani la fel de fideli si pasionati ca si barbatii daca li se ofera in mod onest sansa de a urmari evolutia sportivele lor favorite la competitiile cu caracter national sau international, din acest motiv un plus de diversitate in jurnalismul sportiv fiind nu doar de dorit, dar si in deplin acord cu asteptarile pasionatilor de sport din intreaga lume.
Adauga comentariu