Lifestyle Sport

Rossi, liderul clasei Moto GP


 
Pilot
la numai 15 ani

Valentino Rossi (nascut pe 16 februarie 1979 in Urbino,
Italia) este cel mai cunoscut pilot moto al tuturor timpurilor.
Multiplu campion la Moto GP, Rossi ocupa locul sapte in
topul celor mai bine platiti atleti din lume, castigand
aproximativ 30 de milinoane de dolari pe an.

Fiu al
campionului GP din anii ’70, Valentino Rossi si-a
petrecut aproape toata viata pe motocicleta. Merge pe
bicicleta de la 2 ani, in 1990 a castigat campionatul
regional de carting si a trecut la competitiile pe 2
roti.
La numai 15 ani a participat pentru prima oara la campionatul
mondial pentru Aprilia, iar in anul urmator a castigat
cursa de la Brno in Cehia. Primul campionat l-a castigat
in 1997, iar in 2004 se alatura echipei Yamaha si isi
pastreaza din nou titlul, intr-un sezon marcat de rivalitatea
din ce in ce mai aprinsa cu Max Biaggi.

Intreceri pe 4 roti
De asemenea Rossi a participat si la cateva raliuri,
printre care si unul de WRC (in Marea Britanie 2003),
iar in decembrie 2005 l-a invins pe Colin McRae la Monza
Rallyshow.

Pe parcursul lui 2005, el a efectuat doua sesiuni de
teste cu monpostul de F1 Ferrari, ambele pe circuitul
privat al echipei italiene (Fiorano) si ambele ascunse
presei. Acest cadru neoficial s-a datorat faptului ca
Rossi era sponsorizat in MotoGP de o companie producatoare
de tigari (Gauloises Blondes) rivala celei care decoreaza
fuselajele bolizilor Ferrari (Marlboro).

N-a trecut mult de la finele anului trecut (cand a
expirat contractul cu respectiva companie) ca il vedem
in cockpit-ul unui monopost Ferrari, pe circuitul de
la Valencia, testand alaturi de Michael Schumacher si
de pilotii echipelor rivale. Pe o masina-hibrid (motor
V10 cu restrictor, pe un sasiu 2006), italianul a realizat
al 9-lea timp, in mijlocul plutonului celor care au
rulat in acea zi. La prima vedere un rezultat anonim,
dar care arata un potential imens pentru un pilot lipsit
de experienta formulelor inferioare.

Rossi continua cu Yamaha
In 2004 se alatura echipei Yamaha si isi pastreaza din
nou titlul, intr-un sezon marcat de rivalitatea din
ce in ce mai aprinsa cu Max Biaggi.
Desi echipa Ferrari I-a propus sa treaca la Formula
1, macar ca pilot de incercari, el a ales sa ramana
in motociclism alaturi de echipa yamaha cu care si-a
prelungit contractul pana la sfarsitul sezonului 2008.
Rossi considera ca Yamaha a realizat niste imbunatatiri
importante ale performantei si dupa o tura impresionanta,
s-a declarat extrem de satisfacut de schimbarile facute
la cauciucuri si la frane,

Performante in 2006:
Locul 1 – 5: Qatar, Italy, Catalunya, Germany, Malaysia
Locul 2 – 4:Great Britain, Czech Republic, Japan, Portugal
Locul 3 – 1: Australia
Finalist in afara podiumului – 4: Spain(14th), Turkey(4th),
Nederlands(8th), Valencia(13th)
Abandonuri – 3: China, France, USA

Citeste mai multe despre alti
piloti celebri din MotoGP

Otilia Lazar

Adauga comentariu

Click aici pentru a posta un comentariu