Lifestyle Turism

OMT cere tarilor afiliate sa promoveze creativ Codul Global de Etica pentru Turism

OMT cere tarilor afiliate sa promoveze creativ Codul Global de Etica pentru TurismOrganizatia Mondiala a Turismului lucreaza sub egida Natiunilor Unite si este forumul suprem pentru colectarea, evaluarea si publicarea de informatie privitoare la starea turismului international. Organizatia Mondiala a Turismului (OMT) este o organizatie deosebit de influenta in intreaga lume care publica an de an raporturi cuprinzatoare cu privire la evolutia turismului la nivel global, regional sau national si lucreaza indeaproape cu ministerele de resort din tarile afiliate pentru promovarea mai buna a activitatilor turistice si ridicarea standardelor pentru serviciile oferite catre turistii autohtoni si/sau cei straini.

Printre multe alte valori promovate de catre Organizatia Mondiala a Turismului (OMT) se afla si Codul Global de Etica pentru Turism (GCET) unde sunt enumerate in detaliu principiile care pot imbunatati activitatea turistica la modul general si cum se asteapta de la toti cei implicati (guvern, minister, furnizorii de servicii, comunitatea locala si turistii in sine) sa urmeze si sa integreze aceste reguli etice in propriul sistem de valori pentru ca astfel turismul international sa poata functiona pe viitor la niste standarde civilizate superioare. Pus in circulatie inca din 2001, Codul Global de Etica pentru Turism (GCET) isi doreste sa fie un reper pentru un turism responsabil si dinamic si poate fi consultat de catre oricine prin descarcarea fisierului in limba romana de pe situl oficial al OMT (ethics.unwto.org/en/content/full-text-global-code-ethics-tourism).

In sumarul Codul Global de Etica pentru Turism (GCET) sunt prezente liniile directoare trasate de Organizatia Mondiala a Turismului (OMT) in colaborare cu oficialii care reprezinta tarile afiliate, aici putandu-se regasi, de exemplu, normele etice privitoare la "Contributia turismului la intelegerea reciproca si respectul intre popoare si societati", "Turismul ca vehicul pentru implinirea individuala si colectiva", "Turismul, activitate avantajoasa pentru comunitatile si tarile gazda", "Obligatiile participantilor la actul de turism" si alte puncte de reper similare pentru stabilirea unui cadru optim, benefic pentru dezvoltarea si promovarea turismului la nivel local, regional, national si mondial.

Relativ ignorat de catre autoritatile oficiale din tarile afiliate, Codul Global de Etica pentru Turism (GCET) merita mai ales in prezent, cand turismul la nivel mondial cunoaste un declin accentuat, sa fie consultat in detaliu iar principiile sale directoare implementate la litera si prin metode inteligente pentru a se asista astfel la o relansare a turismului national si international pe niste baze civilizate, moderne si aducatoare de profit pentru toti participantii la actul de turism. Aparent lipsit de importanta, Codul Global de Etica pentru Turism (GCET) traseaza foarte clar algoritmul care poate facilita relansarea turismului la modul real si de aceea trebuie avut in vedere atat de catre ministerele de resort cat si de catre autoritatile locale.

Romania a investit recent sute de mii de euro in programe de promovare si relansare a turismului din tara noastra, iar liniile directoare pentru aceste programe au fost extrase in buna masura si din Codul Global de Etica pentru Turism (GCET), lucru foarte pozitiv pentru reusita acestor programe prin care ministerul turismului si autoritatile locale spera sa ajute turismul romanesc sa fie mai profitabil prin atragerea de turisti autohtoni si straini cu servicii de calitate si locatii de prim interes pentru actul turistic in sine.

Mai motivati decat ministerul de resort, intreprinzatorii locali au investit la randul lor milioane de euro in infrastructura si servicii, astfel incat la momentul actual Romania sa se poate lauda cu niste conditii net superioare celor din trecut pentru situatia turismului la nivel national. Organizatia Mondiala a Turismului (OMT) a confirmat recent acest lucru prin chiar declaratiile secretarului sau general care a prezis ca viitorul turismului se afla in tari precum Romania spunand ca "Romania este viitorul, este o tara dinamica, o stea in crestere … In Romania, vedem ca accentul este pus pe tineret si inovatie".

Predictiile Organizatiei Mondiale a Turismului pentru activitatea turistica din Romania in anii care urmeaza sunt deci favorabile, asteptandu-se o crestere insemnata a veniturilor obtinute din turism si la noi in tara ca urmare a investitiilor recente si a implicarii mai profunde a ministerului turismului si a autoritatilor locale in promovarea acestei activitati aducatoare de profit la bugetul local si cel national. Sa speram ca predictiile OMT se vor si implini, anul acesta turismul romanesc cunoscand de fapt un regres, dar putand sa aiba sanse bune de relansare in anii care vor veni gratie promovarii sale inteligente atat la nivel local cat si la nivel national si international.