Dove crede că fiecare femeie are dreptul la frumusețe și fericire. În contextul în care 78% dintre românce se declară cel mai aprig critic al felului în care arată*, Dove își asumă misiunea de a crea o lume în care frumusețea este o sursă de încredere, nu de anxietate. Pentru a sublinia diferența majoră care există între felul în care noi femeile ne percepem și felul în care suntem văzute de ceilalți, Dove a realizat un experiment, surprins într-un scurt film documentar – Dove Real Beauty Sketches, prin care ne oferă motivația necesară să ne descoperim propria frumusețe. În doar 4 zile de la lansare, filmulețul a generat peste 8,400,000 de accesări.
În filmul Dove Real Beauty Sketches este prezentat Gil Zamora, un fost grafician criminalist instruit de FBI cu o experiență de 28 de ani, timp în care a realizat peste 3,000 de schițe.
Acesta desenează portretele a șapte femei doar pe baza descrierilor pe care acestea și le fac, fiind separați de o cortină. Artistul face o nouă serie de potrete acelorași femei, de data aceasta bazându-se pe descrierile făcute de persoane necunoscute, cu care femeile și-au petrecut puțin timp înainte de experiment. Majoritatea schițelor realizate în urma descrierilor făcute de străini ilustrează femeile mult mai aproape de realitate: sunt mai frumoase și mai fericite.
Experimentul demonstrează faptul că atunci când vine vorba de propria persoană, presiunea de a fi frumoasă vine cel mai mult din interior.
”Când am fost rugat să fac parte din filmul Dove nu mi-am imaginat că cele două portrete robot pot fi atât de diferite”, a declarat Gil Zamora, grafician criminalist. ”Ceea ce m-a impresionat cu adevărat au fost reacțiile femeilor când au vazut cele două portrete unul lângă altul. Cred că majoritatea dintre ele au conștientizat că aveau o percepție distorsionată despre sine care le-a influențat semnificativ viața.”
O schiță valoarează o mie de cuvinte
Filmul surprinde reacțiile femeilor legate de percepția propriei persoane și cum aceasta le influențează aspecte importante din viața lor. Filmul inspiră femeile și privitorii deopotrivă să-și descopere propria frumusețe.
”Acest experiment social este o modalitate prin care Dove își susține angajamentul de a încuraja femeile să aibă încredere în sine. Sperăm că filmul Dove Real Beauty Sketches le va inspira să-și schimbe viziunea despre propria frumusețe și să înțeleagă cum sunt percepute de ceilalți”, a subliniat Dan Oprescu, Brand Building Director Unilever South Central Europe.
”Ești mult mai frumoasă decât crezi”
Acesta este mesajul principal pe care Dove dorește să-l transmită femeilor. Mai mult, Dove urmărește să schimbe percepția femeilor despre frumusețe și, implicit, statistica conform căreia doar 3% dintre românce se consideră frumoase*. Dove crede că atunci când arăți și te simți bine, ești mai fericită.
Adauga comentariu