Cosmetica si machiaj Frumusete

Despre industria cosmeticelor bio

Despre industria cosmeticele bio
Fiecare dintre  noi este dornica  sa se mandreasca cu  un ten  sanatos si o piele stralucitoare. Cosmeticele  pe de pe piata ne promit multe insa nu stim cat de reale sunt ingredientele  cu care se lauda a fi  naturale.
Axandu-ne pe acest subiect,  in cadrul acestui interviu il am protagonist pe  Claudiu Costin, cel care se ocupa de o astfel de afacere, si anume gama de produse bio Lush Fresh Handmade Cosmetics, cosmetice create manual in Marea Britanie.

Suna tentant si mai ales indrumator spre sanatate aceasta industrie. Cum v-ati orientat spre acest domeniu?
Conceptul brand-ului LUSH a fost primul factor care m-a atras la acest business. In plus, dezvoltarea rapida pe piata internationala intr-un timp relativ scurt de la lansarea oficiala a brand-ului (1995, Poole, UK,) a contribuit la imaginea de ansamblu a unei noi provocari in domeniul cosmetic. Lush Cosmetics a aparut pe piata din Romania in 2002 cand oamenii nu erau atat de familiarizati cu aceasta latura de ingrijire bazata pe proprietatile terapeutice ale ingredietelor naturale. Am fost primii in domeniul cosmeticelor natural si  am reusit sa ne atragem clientii prin atentia acordata ingredientelor si cautarea constanta de noi metode pentru a elimina compusii chimici din compozitie.  

In ultimii ani, tendinta femeilor mai ales, este sa adopte un stil de viata sanatos si  sa stea departe de parabeni si alti conservanti.  Cand ati inceput aceasta afacere ati fost  constient de acest aspect sau ati dorit sa trageti si un semnal de alarma?
Orice business trebuie sa vina cu ceva in plus fata de oferta pietii pentru a-si castiga clientii. Pot spune ca piata avea nevoie  de o noutate pe acest segment care trebuia sa ofere, in acelasi timp, siguranta pentru intreg organismul. Lush Cosmetics tocmai asta a facut: a adus in prim plan un nou tip de ingrijire bazata numai pe actiunea ingredientelor naturale, fara adaosuri chimice, conservanti sau alti derivati sintetici. Era normal sa se ajunga la constientizarea impactului pe termen lung al unui produs de masa plin de ingrediente chimice in comparatatie cu beneficiile unui produs creat cu adevarat din extracte de fructe si eleiuri esentiale. 
Cat de greu este procesul de fabricatie? mai ales ca vorbim de ceva natural si de o inlaturare a conservantilor?
Este concurenta o problema in acest domeniu?
Inca de la inceputuri la Lush s-a lucrat cu specialisti din diferite domenii deoarece ne-am dorit sa oferim o alternativa naturala la tot ce exista pana atunci pe piata cosmeticelor. Se lucreaza foarte mult pana se obtine formula corecta, in conformitate cu legislatia in vigoarea dar si cu politica brand-ului insa ce conteaza cel mai mult este rezultatul final: un produs de top, ce concureaza cu success  produse renumite precum Estee Lauder sau Lancome. Lipsa conservantilor sintetici ofera siguranta pentru client iar Lush a reusit cu success sa dezvolte un nou concept, cel al cosmeticelor  solide care astfel nu dezvolta niciun fel de gemeni patogenii.
Momentan concurenta noastra se limiteaza doar la segmentul de “natural” nu si la cel de bio – eco sau eliminarea in mare a conservantilor din compozitie ce atrage dupa sine un termen de valabilitate mult mai redus la produsele Lush. Ultimii ani au adus in discutie trendul acesta nou de bio – eco pe care foarte multe companii de cosmetice au incercat sa-l adopte pentru a nu pierde lupta in fata clientilor. La Lush aceasta este filosofia fara de care brand-ului nu ar exista. Cu toate ca au trecut 10 ani de la lansarea pe piata din Romania a brand-ului Lush inca avem clientii surprinsi de prezentarea produselor noastre si inovatia adusa in domeniu, fapt ce ne face sa fim unici.     
De unde se face aprovizionarea? Nu este complicat sa aveti mereu produse proaspete si mai ales cu ingrediente naturale?
Aprovizionarea se face direct de la fabrica din Marea Britanie, fara intermediari, noi fiind unicii distribuitori pe piata locala a acestor produse. In fabrica nu exista stocuri de produse si nici stocuri de ingrediente. Totul se face in functie de comenzile primite iar toti colaboratorii prefera sa comande frecvent, cantitati suficiente pentru a mentine stocul cat mai fresh. In magazinele Lush nu exista cosmetic mai vechi de 5 luni. Acest lucru implica o serie de cheltuieli in plus insa calitatea produselor si satisfactia unui client multumit, care revine dupa produsele preferate, e tot ce conteaza.
M-am documentat si am aflat ca  produsele sunt fabricate manual. Unde aveti  laboratorul? Sau care este procesul ?
Este adevarat, toate produsele sunt fabricate manual si totul se intampla in fabrica din Marea Britanie. Am tinut sa valorificam orice resursa si am considerat ca este mult mai bine sa investim banii in ingrediente de calitate decat in masini sau ambalaje fastuoase si extrem de costisitoare. De altfel, totul se realizeaza in conformitate cu normele de siguranta ale legislatiei in vigoare dar punem accent pe implicarea factorului uman si evidentierea proprietatilor terapeutice inca de la primul contact cu produsul, respectiv olfactiv si vizual. Pentru fabricarea unui produs se amesteca practic toate ingredintele manual sau cu ajutorul unor mixere mari pana se ajunge la forma finala, dupa care se modeleaza in forma dorita sau se toarna in ambalaje. Simplu si extrem de eficient pana in prezent.
Sunteti multumit de receptivitatea clientilor? Aveti clienti  pe masura asteptarilor si a  muncii pe care o realizati?
Intotdeauna exista loc si de mai bine dar ce conteaza este feed-back-ul pozitiv din partea clientilor care au incercat produsele Lush si revin frecvent dupa ele. Pe termen lung ne dorim consolidarea brand-ului si fidelizarea unui numar si mai mare de clineti in timp ce pe termen scurt vrem sa atragem noi clienti din segmente mai putin vizate pana in present (fashion & corporate).
Faptul ca nu aveti ambalaje inutile este si un apel la ecologie? Sau doar un indemn catre a incerca  produsele de catre cumparatori?
Minimalizarea ambalajelor s-a facut din mai multe motive: in primul rand ne-am dorit sa eliminam conservantii sintetici din lista de ingrediente, lucru imposibil pentru varianta lichida, pe baza de apa ce lasa loc de dezvoltare a ciupercilor si bacteriilor daca nu se intervine cu o serie de conservanti; in al doilea rand am dorit sa oferim cosmetic bazate pe mai multe forme de terapie: forme indraznete, efectele datorate ingredientelor natural utilizate, aromaterapiei si nu in ultimul rand terapiei prin miros si culoare; al treilea aspect important este cel al transparentei totale afisata fata de client de aceea am investit toti banii in ingrediente si nu in ambalaje inutile. Pentru noi dar si pentru clienti este mult mai important ca acestia sa se bucure de beneficiile unui produs natural de calitate decat sa admire un ambalaj care pana la urma se arunca. Si nu in ultimul rand ne-am dorit sa reducem consumul pe acest segment si sa reciclam cat mai mult posibil din ce utilizam. Reciclarea este mult mai ieftina si mai prietenoasa cu mediul decat producerea de noi ambalaje din orice baza doriti.
Care este urmatorul plan pe care il vreti concretizat pe viitor?
Cu toate ca piata abunda in alternative de relaxare, doresc sa lansam pe piata din Romania primul salon SPA de la Lush. Ce aduce in pus acest SPA este personalizarea fiecarui tratament, asociat cu o muzica special creata pentru noi, cu sunete din natura – Synesthezia si batoane solide de masaj abundente in ingrediente naturale cu actiune terapeutica. Practic iti poti alege starea pe care doresti sa o atingi iar specialistii nostri te ajuta, pritr-o intreaga coregrafie, sa dobandesti acea stare si sa te bucuri de ea pe durata unei perioade de timp indelungata.

Virgolici Ecaterina

Adauga comentariu

Click aici pentru a posta un comentariu