Sporturile electronice sunt o ramura inedita a sporturilor de masa si se petrec intotdeauna in mediul electronic unde sunt organizate campionate zonale si mondiale in toata regula, iar sportivii se lupta pentru titlul suprem de campion cibernetic, ei trebuind sa isi arate abilitatile lor speciale jucand impotriva altor competitori care cu totii isi doresc sa elimine toti adversarii in cadrul unor jocuri video care pot fi de strategie (RTS), de curse auto (racing), first-person shooter (FPS) sau alte jocuri video, unele dintre acestea avand si teme specifice sporturilor traditionale.
Sporturile electronice se desfasoara online, aici concurentii putand sa participe fie individual, fie ca parte a unei echipe, ei accesand de pe calculatorul personal varianta multiplayer a jocului video preferat si dezvoltandu-si apoi abilitatile de sportiv virtual plecand de la nivelul de simplu amator si ajungand cu sansa si tenacitate pana la statutul de jucator profesionist.
Pentru cei mai buni dintre cei buni, se organizeaza de ani de zile competitii foarte serioase la nivel profesionist sau semi-profesionist, dintre aceste evenimente putandu-se mentiona Major League Gaming (MLG), World Cyber Games (WCG) sau Intel Extreme Masters. Astfel de competitii ofera nu doar titlul de campion mondial, dar si premii mari in bani, iar sportivii trebuie sa fie foarte bine pregatiti pentru a face fata concurentei deloc de neglijat prezenta in mediul virtual.
Sporturile electronice au aparut pentru prima oara in 1997, cand un entuziast al jocurilor electronice pe numele sau Angel Munoz a pus bazele primei ligi a gamerilor, de atunci incoace lucrurile crescand simtitor in amploare si ajungandu-se in prezent sa se beneficieze nu doar de sponsorizari majore, dar si de un numar foarte mare de fani, spectatori regulati ai acestor evenimente sportive de pe Internet.
Gratie mediatizarii sporturile electronice, oficiali ai Comitetului Olimpic International au fost nevoiti, sa ia in considerare introducerea unei asemenea discipline in cadrul Jocurilor Olimpice, multe voci cerand ca si sporturile electronice sa isi face debutul la aceasta competitie de marca in anii care vor veni. Sansele de succes sunt bineinteles inca mici, dar merita totusi laudate si promovate mai larg eforturile organizatorilor de competitii electronice, care au reusit sa aduca in prim-plan si astfel de evenimente sportive inedite de pe Internet.
Comunitatea gamerilor din intreaga lume este intr-o continua crestere de la an la an, aici petrecandu-se mereu rasturnari de situatii, iar competitiile fiind intotdeauna deopotriva de antrenante pe cat sunt de populate. Multi jucatori inzestrati spera astfel sa ajunga in topurile oficiale ale sportivilor electronici, ei avand de ceva vreme si sansa unica de a isi putea reprezenta tara la nivel de varf in cadrul unor competitii mondiale unde sunt invitati cei mai buni gameri din intreaga lume.
Nu mai este deci deloc de mirare de ce sporturile electronice vor putea candva sa devina una dintre disciplinele oficiale ale jocurilor olimpice moderne, gamerii profesionisti desfasurand o activitate sportiva notabila chiar si daca aceasta se desfasoara intr-un mediu virtual si nu pe viu.
Inca privite ca ceva inedit, sporturile electronice se lupta sa isi castige un statut binemeritat intre alte discipline sportive de varf si se poate spune ca, din multe puncte de vedere, ele reprezinta o alternativa viabila pentru modul de a se organiza o competitie sportiva la nivel de profesionisti, nimeni neputand nega gradul lor mare de spectaculozitate sau potentialul pe care il prezinta acest tip de activitati online.
Adauga comentariu