Cand mi-a fost propus pentru prima data acum cativa ani sa mergem sa vedem "live" o cursa de Formula 1 am fost reticenta. Imi inchipuiam o atmosfera incarcata, cu miros de cauciuc ars, si o multime de suporteri dezlantuiti si fara nimic estetic in ei. Acum, in urma unei excursii pentru a vedea Marele Premiu de la Monza, de duminica 10 septembrie, atitudinea, dar si parerea mi-a fost schimbata. Mirosul de cauciuc ars exista, insa nu deranja, iar suporterii erau dezlantuiti, insa nu prin gesturi grosolane precum galeriile de fotbal, si spre marea mea surpriza fani Ferrari si fani Renault puteau sa stea pe acelasi rand de scaune fara a nu se isca nici un incident. Pentru ca un fan adevarat nu poate vedea o cursa de Formula 1 decat imbracat intr-un tricou rosu cu emblema firmei, prima oprire inainte de a intra efectiv in tribuna in care aveam scaunele a fost la standul Ferrari. De jur imprejurul intrarii in tribune exista numeroase standuri, ce comercializeaza produse F1 pentru fanii fiecarei echipe in parte. De departe cel mai aglomerat magazin era cel al echipei in rosu, astfel ca ne-am asezat la coada pentru a ne cumpara haine pe masura. Aviz amatoarelor de shopping: standurile ofera nu doar tricouri, ci si numeroase alte produse inscriptionate, jucarii, reproduceri in miniatura ale masinilor de curse, astfel incat trebuie sa vii cu portofelul pregatit, pentru ca diverse obiecte iti vor face cu ochiul. Un Grand Prix se desfasoara pe parcursul a 3 zile: vineri au loc antrenamentele oficiale, iar sambata calificarile in urma carora se decid locurile de start pentru cursa de duminica de la pranz. Sambata, dar si duminica mai au loc inca 2 competitii, inainte sau dupa Formula 1: GP2, din randul carora se coopteaza uneori piloti si pentru F1, dar si o competitie mai mica, sponsorizata de Porshe. Premergator cursei de duminica are loc o parada a pilotilor, ce inconjoara pista pe o enorma platforma tractata, iar evenimentul este anuntat de o fanfara ce intoneaza imnul. Un lucru pe care putina lume il realizeaza de la televizor, si pe care eu nu l-am crezut pana nu l-am trait, este zgomotul insuportabil al masinilor cand trec cu 300km/h pe langa spectatori, astfel incat esti un must sa folosesti dopuri de pus in urechi. Acestea se gasesc in diferite stiluri, culori si firme inscriptionate pe ele la toate magazinele de langa pista. Spectatorii "profesionisti" erau insa dotati cu casti izolatoare fonic, asemanatoare cu cele utilizate de staff-ul echipelor de Formula 1. De asemenea, de la fata locului puteai inchiria un mini TV care iti transmitea pe inaintea, dar si pe parcursul cursei diferite informatii despre desfasurare si despre piloti. Un alt accesoriu indispensabil pentru un fan Formula 1 adevarat este goarna pe baza de gaz, rosie si haioasa, cu ajutorul caruia poti sa punctezi momentele de glorie ale pilotilor preferati, dar poti sa si sperii discret vecini de tribuna care tin cu vreo alta echipa. In timpul cursei, masinile trec cu asa viteza, incat cu greu poti sa le fotografiezi, iar fiecare tribuna permite vederea unei portiuni de cateva sute de metri din pista. Astfel, pentru a avea o perspectiva de ansamblu, ecrane de tv gigant sunt instalate din loc in loc. Iar dupa 53 de tururi, cand cursa s-a incheiat, cu castigarea ei de catre Schumacher, multimea (si noi o data cu ea, intr-o dezlantuire de adrenalina) a escaladat garduri inalte de 3 metri sau a trecut pe sub ele pentru a intra pe pista ca sa poata vedea festivitatea de premiere si sa se bucure alaturi de castigatori. Asa ca la finalul weekendului un singur lucru ramasese nefacut: desi imi facusem planuri serioase de shopping in Milano, ambele zile am fost captivata de Formula 1, iar dupa atat de obosita, incat nu am reusit sa prind nici macar un magazin deschis. Insa de data aceasta nu pot sa ma plang! Vezi rezultatele Grand Prix Monza aici. Galerie
de poze (click pentru a mari) |
Adauga comentariu