Lidl demarează campania „ComPETiția pentru un viitor mai bun”, un proiect cu o largă acoperire națională care are ca scop educarea și implicarea românilor în colectarea selectivă a deșeurilor de ambalaj, cu precădere a celor de tip PET. Proiectul este organizat în parteneriat cu Intersemat și Asociația Planeta Verde, beneficiind de sprijinul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor.
Situația actuală din România în materie de reciclare
Până în 2020, statele UE, inclusiv România, trebuie să atingă o rată de 50% la reciclarea deșeurilor municipale. Rezultatele Eurostat pentru anul 2013 ne arată că rata de reciclare din România este foarte scăzută, de doar 3%.1 Astfel, România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană la reciclarea deșeurilor municipale, iar obiectivele pentru 2020 sunt departe de a putea fi îndeplinite. Mai mult, pentru anul 2013, în țara noastră au fost puse pe piață circa 120.000 de tone de ambalaje de tip PET.2 Dintre acestea, doar circa 66.000 de tone3 ajung să fie reciclate. Toate aceste date arată faptul că programele de educare și implicare a românilor în colectarea selectivă a deșeurilor reprezintă o necesitate.
Obiectivele proiectului „ComPETiția pentru un viitor mai bun”
Politicile de mediu ale Lidl România, preocuparea sa continuă de a respecta standardele și normele ecologice internaționale, precum și dorința companiei de a oferi sprijin comunității pentru un viitor mai bun au stat la baza dezvoltării unui proiect național de colectare selectivă a ambalajelor de tip PET. Astfel, cu sprijinul partenerilor, s-a lansat campania „ComPETiția pentru un viitor mai bun”.
„Acest proiect este unul îndrăzneț și amplu, pe care ne-am dorit tare mult să îl derulăm. Grija față de mediul înconjurător este una dintre valorile companiei noastre și dorim să devenim un sprijin pentru comunitate, contribuind activ la dezvoltarea unui sistem de colectare care să ne ajute să creștem rata de reciclare în România și să îndeplinim obiectivele impuse de Uniunea Europeană. Mai mult decât o simplă acţiune de colectare a PET-urilor, prin acest proiect ne propunem să investim în educaţie. Astfel, beneficiile vor fi vizibile nu doar pe termen scurt, dar şi pe termen mediu şi lung prin schimbarea de percepţie şi atitudine faţă de conceptul de reciclare.”, a declarat Georgiana Tugearu, PR&CSR Manager Lidl România.
Ce înseamnă, de fapt, ComPETiția?
Românii sunt așteptați să vină cu PET-urile la punctele de colectare (căsuțele verzi) aflate în toate parcările magazinelor Lidl din țară și să intre în „ComPETiția pentru un viitor mai bun”. Efortul lor va fi răsplătit cu premii săptămânale, constând în 100 de vouchere Lidl / săptămână în valoare de 20 de lei, oferite persoanelor înscrise la momentul respectiv, în ordinea cantității de PET-uri reciclate în competiție și cu premii atrăgătoare la final de campanie – un Audi A3 e-tron, 10 biciclete de oraș, 10 TV Smart LED Samsung, oferite prin tragere la sorți, luând în calcul absolut toți înscrișii în competiție.
De luni până vineri, între orele 08.30 – 11.00 și 16.30 – 21.00, și sâmbătă și duminică între orele 09.00 și 14.00, la căsuțele verzi din parcările tuturor magazinelor Lidl din țară se vor afla reprezentanții Intersemat. Clienții sunt așteptați aici să își ia, gratuit, sacul galben al reciclării – un sac special conceput pentru colectarea ambalajelor de tip PET. Apoi, pentru a intra în „ComPETiția pentru un viitor mai bun”, aceștia trebuie să strângă PET-urile în sacul galben al reciclării și să îl aducă la căsuțele verzi din parcările Lidl. Odată ajunși aici, reprezentanții Intersemat vor cântări cantitatea de PET-uri adusă și cu ajutorul unei aplicații de pe tabletă, le vor înregistra datele personale și cantitatea de PET-uri pe care au primit-o. Înainte de plecare, clienții vor putea să ridice un nou sac galben al reciclării, pe care să îl readucă plin cu PET-uri la căsuța verde.
În fiecare zi, PET-urile strânse la punctele de colectare Lidl vor fi preluate de către partenerii autorizați Intersemat și vor lua mai departe drumul către reciclatori, pentru a fi transformate în materie primă secundară.
Mai multe informații despre campanie pot fi găsite pe site-ul dedicat: competitialidl.ro.
***
Despre Intersemat S.A.
Înfiinţată în anul 2005, Intersemat este una dintre cele mai mari companii de preluare de responsabilitate în managementul deşeurilor din ambalaje (sticlă, hârtie, lemn, plastic, metal).
Compania asigură repectarea obligaţiilor legale de raportare şi colectare pentru clienţii săi şi contribuie activ la îmbunătăţirea normelor naţionale cu privire la managementul deşeurilor. În acest sens, Intersemat a iniţiat o serie de întâlniri anuale cu reprezentanţi de la Bruxelles.
Intersemat este singura companie de profil ce pune accent în activitatea sa, pe lângă încredere, sustenabilitate și eficiență, pe inovare și cercetare în așa fel încât să poată oferi servicii de calitate privind transferul de responsabilitate al producătorilor, la care să adauge consultanța, auditul, cursurile autorizate și componenta de educare și implicare.
Intersemat are clienţi din toate domeniile de activitate, de la importanți retaileri până la producători din domenii diverse. Pentru detalii, accesaţi www.intersemat.ro.
Despre Asociația Planeta Verde
Asociația Planeta Verde promovează, prin proiectele sale, principii de dezvoltare durabilă pentru politicile sociale, economice și de mediu din România. Membrii asociației militează pentru responsabilitatea indviduală față de mediu a fiecărui cetățean în parte și promovează ecologia ca stil de viață. Prin activitatea sa, APV pune accentul pe informarea la scara largă a românilor în legătură cu avantajele colectării selective a deșeurilor și a conviețuirii într-un mediu curat. Asociația s-a făcut remarcată prin câteva proiecte de impact, printre care amintim primul Muzeu al Deșeurilor din Europa, piesa de teatru – pantomimă “Gunoiul și Ghiocelul”, studii de littering (deșeu strada), conferințe și mese rotunde pe tema deșeurilor la Bruxelles și București și multe altele.
1 Raport Eurostat făcut public în 26 martie 2015 (Situația deșeurilor municipale în 2013 în România)
2 Raportul Anual privind Starea Mediului 2013
3 Raport Eurostat pentru anul 2012
Adauga comentariu