Americanii au reusit sa puna la punct o tehnologie speciala de economisire a combustibilului destinata camioanelor de mare capacitate, care utilizeaza nu propulsia de tip clasic ci asa-numitii acumulatori hidraulici, mai eficienti si mai economici.
Prin tehnologia pusa la punct de americani, camioanele vor consuma combustibil mai putin cu o treime decat inainte gratie sistemului inovator de propulsie, care ajuta simtitor la conservarea energiei.
Costurile de productie pentru noile camioane se anunta si acestea a fi scazute, iar Departamentul S.U.A. pentru Energie a alocat deja fonduri pentru cercetare si productie. Specialistii americani au fost incantati in special de faptul ca bateriile auto traditionale nu mai sunt deloc necesare, acestea fiind si printre componentele auto deosebit de scumpe din prezent.
Spre deosebire de alte sisteme auto, noul sistem cu tehnologie hidraulica nu utilizeaza un electro-motor ci un dispozitiv de tip pompa cu motor si un rezervor etans, care impreuna formeaza acumulatorul hidraulic. Pentru stocarea energiei se foloseste gaz de azot comprimat prin transmisie automata.
Pedala de acceleratie are un rol hotarator in tot acest proces, atunci cand este apasata permitand eliberarea de energie suplimentara si cresterea vitezei, iar atunci cand este ridicata permitand incetinirea vehicului si stocarea de energie suplimentara. Inclusiv sistemul de franare este mai eficient astfel, permitand de asemenea stocarea de energie si o propulsie sigura si eficienta. Se renunta practic la sistemul clasic de franare in favoarea celui nou, mai putin costisitor ca pret, dar si mai sigur.
Noile camioane ecologice sunt deja folosite de catre cateva companii americane de salubrizare, selectate pentru a conduce un experiment care sa probeze eficienta si siguranta lor in exploatare. Pe viitor se estimeaza ca aceste camioane ecologice sa fie utilizate in tot spatiul american, fiind mai putin poluante, mai ieftine si mai sigure decat alte camioane de mare capacitate utilizate in prezent in Statele Unite.
Proiectul este rezultatul unei colaborari stranse intre compania nord-americana Eaton, Agentia Americana pentru Protectia Mediului si autoritatile locale din Ann Arbor, Michigan, acesta fiind primul oras american dotat cu noile camioane ecologice de gunoi. Compania Eaton are deja contracte incheiate pentru zeci de alte camioane de gunoi si planuieste sa extinda acest proiect si pentru producerea de autobuze publice si alte utilaje de maxim interes.
Studiile si testele intreprinse de specialisti au aratat faptul ca acest tip de propulsie hidraulica este cu 40-60 la suta mai eficient si mai economic decat traditionalele propulsii diesel, si asta in conditiile traficului din marile orase. Incepand cu septembrie 2010 si primavara anului 2011 metropola Miami si respectiv compania americana FedEx au anuntat ca isi vor dota si dansii parcurile auto cu autovehicule de mare capacitate care utilizeaza noua tehnologie hidraulica.
Este imbucurator sa descoperim ca si americanii, la fel ca unele state europene cu traditie, apeleaza tot mai des la formule inovatoare de economisire a energiei si reducere a poluarii, in special in marile aglomerari urbane, si nu ramane decat sa ne dorim si noi, romanii, sa putem beneficia in scurta vreme de aceste tehnologii sigure, ieftine si ultra-ecologice.
Adauga comentariu