Femeile sofer castiga tot mai multa influenta in industria de automobile, incepand sa dicteze in mod hotarat mersul pietei si domeniul prestarii de servicii auto prin prezenta lor masiva atat la standurile de vanzare cat si in toate domeniile care acompaniaza industria de automobile.
Tot mai multe automobile, de obicei din gama sport, sunt vandute catre femei, ele dorindu-si o masina fiabila, solida, dar si usor de manevrat. Numarul proaspetelor soferite este peste tot in lume intr-o continua crestere pe cand acela al barbatilor scade de la an la an. La cumparare, femeile nu cumpara cele mai luxoase masini ci pe cele mai fiabile, ele incercand sa ajunga la un compromis astfel intre pret si calitate.
Spre deosebire de barbati, femeile sunt niste soferi mai responsabili, statisticile aratand ca ele conduc foarte rar pe timp de noapte, sub influenta alcoolului sau in timp ce vorbesc la telefonul mobil. Femeile conduc deci cu mai multa siguranta, singurul lor punct slab fiind cunostintele de mecanica, majoritatea femeilor temandu-se mereu sa nu aiba o pana pe drum sau sa experimenteze alte probleme de natura tehnica.
Daca barbatii se deplaseaza de cele mai multe ori cu masina pentru a rezolva niste probleme de serviciu, femeile in schimb folosesc masina, asa cum si e de asteptat, mai mult pentru interese de familie sau personale. Ele nu sunt deranjate daca trebuie sa faca mai multe opriri insa barbatii refuza cu incapatanare sa opreasca des indiferent de motivele invocate.
Foarte multe dintre femeile sofer se ocupa personal de problemele care privesc taxele, documentele si intretinerea masinii, dar ele prefera sa mearga la un service autorizat pentru a rezolva aceste sarcini si foarte rar se vor apuca singure sa faca operatiuni de mecanica la propriul automobil. Atunci cand insa se implica in asemenea probleme tehnice, femeile cer detalii, pun foarte des intrebari si incearca sa nu se lase duse de nas de catre profesionistii mai "versati" din bransa.
Un lucru mai nou la femeile sofer este si preferinta lor pentru masinile la mana a doua, crescand de ceva vreme si numarul femeilor care nu se jeneaza sa isi achizitioneze un automobil uzat, dar inca in stare buna de functionare. In general acestea sunt femei tinere, care se zbat sa isi cumpere propria masina si se multumesc cu mai putin in conditii de criza economica precum cele prin care trecem in prezent
Din multe puncte de vedere femeile retin bunele obiceiuri de sofer pe care le aveau si barbatii candva, dar in plus ele vin si cu o personalitate mai inclinata catre prudenta, respectarea legislatiei in vigoare si evitarea tuturor riscurilor pe care le implica statutul de sofer. Economic, femeile sunt cu adevarat o forta care va transforma simtitor industria de automobile, iar in plan tehnic ele dobandesc foarte solide cunostinte pe care le utilizeaza insa in mod practic si nu pentru a se impune in fata altor soferi.
Soferitele inregistreaza prin urmare plusuri la toate capitolele, dar ramane de vazut daca nu vor prelua si dansele proastele obiceiuri ale barbatilor odata ce capata o incredere marita in propriile forte.
foto Northfoto
Adauga comentariu