Iata ca acuzele activistilor feministi sunt confirmate si de specialistii in psihologia umana, care recent au dovedit ca barbatii tind sa priveasca o femeie in bikini asemenea unui obiect sexual. Studiile de caz au aratat ca imagini ale femeilor purtand o pereche de bikini trezesc in creierul barbatilor asocieri cu universul mestesugaresc ei dorindu-si mai apoi sa desfasoare activitati practice de reparatii si intretinere.Ariile creierului barbatesc asociate de obicei cu uneltele si intentia de a le folosi sunt activate de stimulii primiti prin vederea unui trup frumos de femeie in bikini astfel incat exista o relatie directa intre aceste imagini si cresterea randamentului profesional al barbatilor implicati in activitati productive practice. Rezultatele studiului specialistilor in psihologie sunt aplicabile doar asupra barbatilor care se incadreaza la categoria persoanelor active si nu in cazul celor de varsta a treia sau acela al tinerilor care nu au dezvoltat inca deprinderi practice sau de lucru cu uneltele. Depersonalizarea femeii in astfel de situatii nu este un fapt dorit de catre barbati ci mai degraba rezultatul evolutiei umanitatii din sfera fertilitatii in aceea a dragostei fata de frumos. Daca cu mii de ani in urma barbatul cauta femeile sanatoase si fertile in prezent accentul s-a mutat catre femeile atragatoare din punct de vedere fizic (asemanatoare unui obiect de arta bine slefuit), iar stimulii care actionau in trecut nu se mai aplica si in prezent. De aceea barbatii nu trebuie condamnati pentru reactiile lor naturale ei neputand sa controleze cu strictete aceste raspunsuri la stimulii exteriori. In ce priveste memoria pe termen lung barbatii din aceeasi categorie de varsta isi aduc, se pare, mai bine aminte de trupurile si chipul femeilor in bikini decat de acelea ale femeilor imbracate, ambele tipuri de imagini fiind aratate pe durata desfasurarii studiului doar pentru o fractiune de secunda. Tot interesant este si faptul ca, in planul comunicarii, barbatii asociaza femeile in bikini cu verbe de actiune la persoana I ("Imping", "Misc", "Apuc" etc.), iar femeile imbracate sunt asociate cu verbe la persoana a III-a ceea ce demonstreaza ca barbatii le percep nu ca obiecte care pot fi manipulate ci ca persoane stapane pe actiunile lor. Decat sa se simta jignite de rezultatul unor astfel de studii femeile, dar si barbatii ar putea invata ceva util din asemenea descoperiri fiind mai constienti de felul in care reactioneaza aproape instinctiv la diferite imagini sau la modul in care sunt perceputi de catre sexul opus in situatii diferite. Obiectivitatea si intelegerea in profunzime a psihicului uman pot fi de mare ajutor pe viitor in schimbarea dinamicii relatiilor umane astfel incat un barbat sa nu isi mai aleaga partenera de viata doar pentru ca o vede la plaja si ii place mult si sa se abtina de la tentatia de a-si insela partenera doar pentru ca instinctele sale reactioneaza inaintea ratiunii care sa ii tempereze avantul sexual. |
Adauga comentariu