De curând s-a deschis cu mare fast magazinul H&M, în Bucureşti. După isteria primelor reduceri, fashionistele pot ieşi cu forţe proaspete la shopping, căci brandul le-a pregătit o surpriză. Nu se ştie cât va impresiona ea cumpărătorii din România, însă la nivel internaţional a început deja să stârnească reacţii pozitive, cu toate că va fi lansată în magyinele reţelei abia pe 14 aprilie. Este vorba despre Conscious Collection, pentru primăvară-vară 2011. Cum însăşi denumirea o anunţă, colecţia se vrea a fi deopotrivă utilă, uşor de purtat, dar şi prietenoasă cu mediul înconjurător, fiind fabricată în totalitate din materiale reciclabile. Surpinzător sau nu, ea se anunţă a fi însă extrem de plăcută, jucându-se cu formele şi materialele, toate în nuanţele caracteristice sezonului – alb şi culori neutre.
Ceea ce este interesant însă este faptul că toate aceste haine vor fi la rândul lor reutilizate, căci cumpărătorii vor fi sfătuiţi ca atunci când nu vor mai dori să folosească produsul, să-l dea spre recilare. E o combinaţie perfectă aşadar între vânzări şi educaţie socială, într-o lume în care, se pare, e nevoie să ni se spună că trebuie să avem grijă de noi înşine, protejându-ne planeta.
Revenind la colecţie însă, ea foloseşte polyester reciclat, bumbac organic şi Tencel®, un material biodegradabil obţinut din celuloză. Materialele obţinute însă sunt aproape identice cu cele cu care ne-am obişnuit deja, punându-se accent pe denim, pentru că spălarea lui necesită un consum redus de apă, dar şi pe materiale moi, vaporoase, numai bune pentru zilele toride de vară.
În privinţa formelor, Conscious Collection propune combinaţii lejere, pentru toate vârstele, căci brandul se adresează atât femeilor cât şi bărbaţilor şi copiilor. Pentru femei, elementul cheie este fusta. Lungă, foarte lungă sau scurtă, fusta albă, uşor de purtat peste costumul de baie, dă nota de relaxare de care avem nevoie în vacanţă. Şi pentru bărbaţi, albul dă impresia de curăţenie, candoare şi mai ales lejeritate, atât de necesară după un an de muncă. În ceea ce priveşte copiii, s-a mizat pe nuanţe pale de lila şi beige, mai ales pentru a le proteja corpul de temperaturile ridicate. Nu lipsesc însă nici modelele uşor mai elegante, de tipul sacourilor (de damă şi pentru bărbaţi) sau al pantalonilor.
Ceea ce face însă colecţia să fie surprinzătoare este faptul că deşi ne-am aştepta ca materialele să fie mai rigide, ele sunt de fapt extrem de moi. Ceea ce producătorii îşi doresc este să creeze în conştiinţa cumpărătorilor ideea că materialele recilate nu trebuie să fie în mod automat gri (cum ne-am obişnuit în cazul cartoanelor) şi că a ne proteja planeta poate intra la fel de bine în rutina noastră şi prin intermediul modei.
Adauga comentariu